W dniu Świąt Bożego Narodzenia aktywowano ponad 17 mln smartfonów z Androidem i iOS - wynika z analiz firmy Flurry Analytics. Nierzadko były to tablety, nie tylko od Apple.
reklama
Z reguły jest tak, że nowy użytkowników tabletu lub smartfona łączy się z siecią, aby wypełnić urządzenie potrzebnymi aplikacjami. Pozwala to na oszacowanie liczby aktywacji firmie Flurry Analytics, która śledzi ponad 260 tys. mobilnych aplikacji. Praktycznie umożliwia to wykrycie niemal każdego nowego urządzenia z Androidem lub iOS.
W tym roku Flurry Analytics donosi, że 25 grudnia liczba aktywowanych urządzeń wyniosła 17,4 mln. Dla porównania, w dniach od 1 do 20 grudnia średnia liczba aktywowanych urządzeń wynosiła 4 mln. Pokazuje to wyraźnie, że w pierwszym dniu świąt wiele osób aktywuje nowe zabawki (zob. wykres).
Powyższe dane okażą się jeszcze ciekawsze, gdy porównamy je ze świątecznymi aktywacjami w zeszłym roku. Liczba aktywacji dokonanych 25 grudnia 2011 roku wynosiła 6,8 mln, zatem w tym roku świątecznych aktywacji było ponad 2,5 razy więcej.
Dało się też zauważyć, że coraz częściej ofiarowane na święta urządzenia były tabletami. Poniżej widzimy dwa wykresy kołowe. Wykres po lewej przedstawia udział tabletów w aktywacjach w dniach od 1 do 20 grudnia. Wykres po prawej pokazuje udział tabletów w aktywacjach dnia 25 grudnia.
Widać wyraźnie, że zazwyczaj aktywacje tabletów są rzadsze niż aktywacje smartfonów, ale w święta liczba aktywacji jest podobna dla obu rodzajów urządzeń.
Jeśli już mowa o tabletach, to Flurry Analytics przyznaje, iż najczęściej były to urządzenia iPad, iPad mini oraz Amazon Kindle Fire HD 7. Apple nie od dziś króluje na rynku tabletów, ale wielkim zwycięzcą tego sezonu jest Amazon. W ostatnim okresie urządzenia tej firmy notowały wzrosty aktywacji liczone w tysiącach procent.
Czytaj także: IPHONE z Androidem pojawi się w Brazylii. Co na to Apple?
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|