Płatność kartą za usługi Poczty Polskiej zwykle wiąże się z ponoszeniem dodakowych kosztów w postaci prowizji pobieranych przez operatorów kart za obsługę płatności. Poczta chce jednak, by jej klienci nie musieli dokonywać tych dodatkowych opłat.
reklama
Od wielu miesięcy większość placówek Poczty Polskiej wyposażona jest w terminale umożliwiające płacenie za usługi przy pomocy kart płatniczych. Jednakże osoby korzystające z tych środków płatności zazwyczaj muszą dodatkowo ponieść koszt prowizji od zakupów, podobnie jak przy wypłacaniu gotówki z nieodpowiedniego bankomatu. Z dodatkowych opłat zwolnieni są jedynie klienci Banku Pocztowego.
Przedstawiciele poczty wyjaśniają , że prowizja musi być pobierana, gdyż bez niej Poczta Polska ponosiłaby straty za świadczenie swych usług. "Klient, który płaci za rachunki, zostawia nam tylko kilka złotych zarobku. Gdybyśmy musieli jeszcze zapłacić z tego za obsługę transakcji bezgotówkowych, ponosilibyśmy straty" - tłumaczą. Jednak niedługo sytuacja ta może ulec zmianie.
"W tej chwili trwają intensywne rozmowy z operatorami kart. Chcemy wynegocjować takie zasady, aby żaden klient nie musiał ponosić dodatkowych kosztów za płatność kartą" - mówi rzecznik Poczty Polskiej Zbigniew Baranowski. Poczta Polska uważa, że prowizja w pierwszych placówkach będzie anulowana już w drugim kwartale tego roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*