Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta walczy o bezprowizyjne płatności kartami dla klientów

09-02-2009, 11:58

Płatność kartą za usługi Poczty Polskiej zwykle wiąże się z ponoszeniem dodakowych kosztów w postaci prowizji pobieranych przez operatorów kart za obsługę płatności. Poczta chce jednak, by jej klienci nie musieli dokonywać tych dodatkowych opłat.

Od wielu miesięcy większość placówek Poczty Polskiej wyposażona jest w terminale umożliwiające płacenie za usługi przy pomocy kart płatniczych. Jednakże osoby korzystające z tych środków płatności zazwyczaj muszą dodatkowo ponieść koszt prowizji od zakupów, podobnie jak przy wypłacaniu gotówki z nieodpowiedniego bankomatu. Z dodatkowych opłat zwolnieni są jedynie klienci Banku Pocztowego.

Przedstawiciele poczty wyjaśniają , że prowizja musi być pobierana, gdyż bez niej Poczta Polska ponosiłaby straty za świadczenie swych usług. "Klient, który płaci za rachunki, zostawia nam tylko kilka złotych zarobku. Gdybyśmy musieli jeszcze zapłacić z tego za obsługę transakcji bezgotówkowych, ponosilibyśmy straty" - tłumaczą. Jednak niedługo sytuacja ta może ulec zmianie.

"W tej chwili trwają intensywne rozmowy z operatorami kart. Chcemy wynegocjować takie zasady, aby żaden klient nie musiał ponosić dodatkowych kosztów za płatność kartą" - mówi rzecznik Poczty Polskiej Zbigniew Baranowski. Poczta Polska uważa, że prowizja w pierwszych placówkach będzie anulowana już w drugim kwartale tego roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *