Operator pocztowy reaguje w ten sposób na dynamicznie rozwijający się w Polsce rynek zamówień internetowych i oczekiwania klientów. Docelowo Poczta Polska będzie mieć ponad 20 tys. punktów odbioru przesyłek w sieci click & collect w 2022 roku.
reklama
Nowe automaty staną w pobliżu m.in. placówek pocztowych, przy marketach i galeriach handlowych, przy urzędach państwowych i samorządowych, na terenach parafii, czy spółdzielni mieszkaniowych. W przyszłym roku do użytku zostanie oddanych 500 tego typu urządzeń, w kolejnym roku ich liczba wzrośnie aż czterokrotnie.
– Poczta Polska podjęła strategiczną decyzję, która zakłada większe udogodnienia dla klientów i naszych partnerów biznesowych. Rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100-120 mld zł rocznie. To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Do sieci punktów odbioru Poczty Polskiej należą placówki pocztowe, sklepy Żabka, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz wybrane stacje Orlen. W sumie obecnie jest to 13 tys. punktów. Przesyłki można także odbierać już w ponad 240 automatach zlokalizowanych m.in. w placówkach pocztowych czy sklepach Biedronka. Obecnie 25% przesyłek kurierskich stanowią dostawy do punktów odbioru. Poczta przewiduje, że wraz ze wzrostem na rynku e-commerce oraz rozwojem sieci punktów odbioru, w tym automatów paczkowych, w 2022 roku nawet 50% paczek dostarczanych będzie do punktów i automatów paczkowych.
Wraz z ekspansją w zakresie automatyzacji odbiorów i nadań paczek, Poczta Polska planuje zwiększać liczbę partnerskich punktów odbioru i nadań przesyłek. W przyszłym roku paczkę będzie można odebrać w jednym z 15 tys. punktów. W 2022 roku sieć zwiększy się do 20 tys. lokalizacji.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*