Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta Polska wprowadza e-wysyłkę faktur i e-skrzynkę na rachunki

22-04-2014, 13:25

Poczta Polska wprowadziła nowe e-usługi, dla nadawców i odbiorców rachunków, które będą swoistą "chmurą dla faktur". To znacznie lepsze niż wysyłanie faktur e-mailem choć niewątpliwie będzie to wyzwanie od strony bezpieczeństwa.

robot sprzątający

reklama


W październiku ubiegłego roku Poczta Polska przedstawiła platformę Envelo.pl, na której udostępniła usługi elektronicznego nadawania listów i kupowania znaczków. Już wówczas operator zapowiadał, że platforma będzie wzbogacana o kolejne usługi.

Dziś operator pocztowy przedstawił dwie nowe usługi - neofakturę oraz neorachunki. Mówiąc najogólniej jest to chmura dla nadawców i odbiorców różnych faktur. Omówmy usługi szczegółowo.

Neofaktura - usługa wysyłania faktur

Neofaktura to usługa dla biznesu. Umożliwia przedsiębiorcy przesłanie faktur do wielu klientów jednocześnie. W zależności od opcji wybranej przez odbiorcę neofaktury, Envelo dostarczy ją w formie elektronicznej (subskrypcja) lub papierowej (bez subskrypcji).

  • W przypadku neofaktur dostarczanych w wersji papierowej, Envelo przejmuje  przygotowywanie wydruków, kopertowanie i adresowanie przesyłek.
  • Wystawca może wysyłać faktury elektroniczne w formie załączników jako pliki z pojedynczymi fakturami w dwóch formatach – PDF i XLS.
  • Przedsiębiorca może przeglądać historię wysyłanej korespondencji oraz generować raporty z wysyłki neofaktur.
  • Skorzystanie z usługi wymaga podpisania umowy ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Opłata za doręczenie neofaktur pobierana jest w trybie post-paid, czyli "z dołu", za faktyczną liczbę wysłanych neofaktur.

Neorachunki - skrzynka na faktury

Neorachunki to usługa dla osób indywidualnych i małych firm. Pełni on funkcję skrzynki odbiorczej, do której trafiają zasubskrybowane przez użytkownika neofaktury, np. z wodociągów czy od operatora internetu.

Sonda
Skorzystasz z usług Poczty Polskiej w zakresie dostarczania lub przechowywania faktur?
  • tak
  • nie
  • jeszcze nie wiem
wyniki  komentarze

Poczta Polska przekonuje, że dzięki takiej skrzynce nie ryzykujemy, iż ważny rachunek trafi do spamu. Odbiorca może także ustawić dla swoich neorachunków powiadomienia, a wówczas wiadomość o nowej fakturze elektronicznej zostanie wysłana na jego adres e-mail (ona może już trafić do spamu). Mówiąc bardziej nowocześnie, Poczta Polska oferuje "chmurę dla rachunków", która będzie miała wszystkie zalety (i potencjalne wady) chmury do przechowywania wrażliwych informacji.

Poczta Polska dobrze wie jakie są zagrożenia związane z usługami chmurowymi do wrażliwych danych. Dlatego operator zapewnia o bezpieczeństwie swoich systemów. Proces dystrybucji neofaktur ma być "szyfrowany". System bezpieczeństwa ma być na bieżąco monitorowany. Co ciekawe, wszystkie neofaktury (zarówno po stronie wystawcy, jak i odbiorcy) mają być przechowywane przez sześć lat.

Czytaj także: Poczta Polska: znaczek możesz pobrać z sieci, papierowy list nadasz online


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *