Nie tylko zwykli klienci mają problemy z Pocztą Polską. Ci z nich, którzy poruszają się na wózkach inwalidzkich, często nie mogą nawet samodzielnie dostać się do urzędu i skorzystać z jakichkolwiek usług.
reklama
W dniach od 6 do 24 października 2008 roku pracownicy 16 wojewódzkich delegatur Urzędu Komunikacji Elektronicznej skontrolowali placówki Poczty Polskiej pod kątem ich przystosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każda delegatura skontrolowała przynajmniej 20 urzędów, po 10 w miastach i na wsi. Łącznie skontrolowano 323 placówki. Wyniki kontroli nie napawają optymizmem.
UKE z przykrością stwierdził, że większość ze skontrolowanych placówek nie spełnia w pełnym zakresie wymogów ustawowych. Urzędy pocztowe najgorzej przystosowane są w zakresie możliwości samodzielnego wjazdu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim - 34% na wsi i 52% w miastach. Urząd podkreśla, że niemożność dostania się do urzędu nie pozwala niepełnosprawnym na skorzystanie z innych udogodnień, które w danej placówce mogą się znajdować.
Najlepiej urzędy pocztowe wywiązują się z obowiązku informowania osób niepełnosprawnych o ich uprawnieniach - czyni to 100% placówek miejskich oraz 98% wiejskich. Dobrze wygląda także sytuacja w przypadku usytuowania okienek (88% w miastach, 79% na wsi), ich oznakowania (87% oraz 80%), a także dostępu do skrzynki pocztowej (86% oraz 80%).
Urząd zauważył jednak, że występują nie tylko istotne różnice w przypadku podziału na placówki miejskie i wiejskie, ale także w zależności od regionu kraju.
Prezes UKE stwierdziła, że w dalszym ciągu przystosowanie placówek pocztowych do potrzeb osób niepełnosprawnych jest niewystarczające, a sama Poczta Polska podejmuje zbyt mało działań, by ten stan rzeczy zmienić. Niestety trudno od państwowego przedsiębiorstwa oczekiwać, by w obliczu trudnej sytuacji finansowej, zwiększyło inwestycje.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*