Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Po co ci networking? 4 powody

21-06-2014, 08:57

Nie masz zbyt dużej sieci znajomych? Niedobrze. To właśnie ludzie mogą pomóc w wielu aspektach prowadzenia biznesu, szczególnie w jego początkowej fazie.

robot sprzątający

reklama


Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl

Poznasz klientów, pracowników i inwestorów

Duża sieć kontaktów pomoże w pozyskiwaniu zleceń na pierwszym etapie działalności. Jest też pierwszym wyborem przy szukaniu pracowników, a także wspólnika. Nawet gdy już biznes się rozkręci, droga rekomendacji osobistej jest najlepsza, kiedy szukasz inwestorów czy akcjonariuszy.

Skąd wiesz, czego będziesz potrzebować?

Gorsze momenty przytrafiają się każdemu. W biznesie sinusoida to standard. Warto więc mieć wokół siebie przyjazne i pomocne otoczenie. Nie zawsze potrzebna jest nowa praca czy klient, czasem bezcenne jest inne spojrzenie, dobra rada, odrobina motywacji czy napędu w chwili zwątpienia. Nigdy nie wiadomo, kiedy będziesz potrzebować wsparcia - networking i dzielenie się wiedzą warto więc praktykować cały czas, niezależnie od odniesionego sukcesu.

Ile własnego doświadczenia możesz mieć?

Józef Czechowicz mówił "kto czyta - żyje wielokrotnie". To samo dotyczy kontaktów z ludźmi. Rozmawiając z człowiekiem, który ma inne korzenie i sposób myślenia niż Ty, w ciągu pół godziny możesz pozyskać doświadczenie, na które samodzielnie trzeba by pracować latami.

Każda znająca Cię osoba to agencja PR

Każdy ma swoją sieć kontaktów, a tematem rozmów są co jakiś czas inni znajomi. Im większa sieć znajomych, którzy mają o Tobie dobre zdanie, tym łatwiej zyskać uznanie w kolejnych oczach. W pewnym uproszczeniu, każdy człowiek, który Cię zna, jest jednoosobową agencją PR, rozpowszechniającą pozytywny komunikat na Twój temat. Networking i poznawanie nowych osób można więc traktować również jako element dbania o własny wizerunek.

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl

Zapisz się na newsletter dla startupów:







Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *