Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Najmniejszy z operatorów infrastrukturalnych ma szansę na dalszy rozwój - P4 wygrało przetarg na dwie rezerwacje częstotliwości z pasma GSM. Zapłaci za to jednak 728 milionów złotych.

robot sprzątający

reklama


Urząd Komunikacji Elektronicznej ogłosił wyniki przetargu na dwie rezerwacje częstotliwości z zakresu 900 MHz. Zdecydowanie najkorzystniejsze oferty złożyła firma P4 Sp. z o.o., operator sieci Play Mobile. Pomimo że oferty na każdą z rezerwacji były oceniane osobno, w obu przypadkach zwyciężyło P4.

Firma będzie mogła korzystać z zarezerwowanych częstotliwości na obszarze całego kraju do 31 grudnia 2023 roku. Zapłaci za to Skarbowi Państwa łącznie 728 milionów złotych - 511 milionów za pierwszą rezerwację oraz 217 milionów za drugą.

Spółka P4 zadeklarowała maksymalne tempo rozwoju, jakiego oczekiwał Urząd Komunikacji Elektronicznej. Do końca 2009 roku firma powinna mieć w swoim zasięgu 30 proc. ludności i jednocześnie pokrywać co najmniej 200 gmin wiejskich, wiejsko-miejskich lub powiatów grodzkich liczących mniej niż 50 tysięcy mieszkańców. W 2012 roku w zasięgu ma znaleźć się 80 proc. mieszkańców Polski, a także 650 gmin.

Jednocześnie firma zobowiązała się, że będzie hurtowo oferować usługi telekomunikacyjne z wykorzystaniem nowego pasma innym przedsiębiorcom telekomunikacyjnym na zasadach równych i jawnych. UKE ma nadzieję, że skorzystają na tym operatorzy wirtualni (MVNO). Play bowiem, by pokryć wysokie koszty inwestycji, będzie musiał szybko zapewnić sobie stałe źródła przychodów.

W przetargu wzięło udział siedmiu operatorów, w tym także PTK Centertel, PTC oraz Polkomtel. Ich oferty zostały jednak ocenione najniżej, głównie ze względu na kryterium zapewnienia konkurencji na rynku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Szkolenia z reklamy w Google

Źródło: UKE



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag Urząd Komunikacji Elektronicznejtag UKEtag Playtag P4