Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pierwszy kwartał korzystny dla producentów pecetów

12-04-2012, 12:51

W związku z większym zapotrzebowaniem na komputery osobiste w Europie, Środkowym Wschodzie i Afryce sprzedaż pecetów w pierwszym kwartale była większa niż przewidywano - poinformowała firma badawcza Gartner.

robot sprzątający

reklama


Pomimo wcześniejszych prognoz zwiastujących spadek sprzedaży pecetów w skali globalnej o 1,2% na początku roku, liczba dostarczonych do sklepów urządzeń tego typu wzrosła do 80 milionów w pierwszym kwartale.

Czytaj także: Były szef Acera pokieruje europejskim oddziałem Lenovo

Jak zauważają analitycy Gartnera, zainteresowanie pecetami wciąż jest w dużej mierze uzależnione od kraju. W Europie, Środkowym Wschodzie i Afryce sprzedaż maszyn tego typu wzrosła aż o 6,7% w porównaniu z ubiegłym rokiem, jednak już w Azji wskaźnik ten nie przekracza 2%. Niedawno m.in. firma Acer informowała, że zamierza wykorzystać zainteresowanie pecetami użytkowników na Starym Kontynencie.

- Choć przemysł PC miał duże nadzieje związane ze wzrostami na rozwijających się rynkach, spowolnienie w wielu krajach to ostrzeżenie dla producentów, że przyszły wzrost nie może w dużej mierze zależeć od tego typu regionów, pomimo niewielkiego nasycenia w wielu krajach - powiedział analityk Mikako Kitagawa z firmy Gartner.

Mniej komputerów trafiło natomiast na początku roku do użytkowników ze Stanów Zjednoczonych (spadek o 3,5%), choć i tak jest to wynik o wiele lepszy, niż prognozowali wcześniej analitycy. Najpopularniejszym dostawcą komputerów PC pozostaje HP z udziałami w rynku na poziomie 17,2% i wzrostem sprzedaży o 3,5% w pierwszym kwartale roku.

Czytaj także: Dell szuka nowego szefa działu technologicznego


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gartner