Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

PeoPay - mobilne płatności dla klientów wszystkich banków od Pekao

05-06-2013, 15:39

System płatności mobilnych nie wymagający od przedsiębiorców specjalnych terminali i adresowany do klientów różnych banków został dziś zaprezentowany przez Pekao.

robot sprzątający

reklama


Banki coraz chętniej sięgają po płatności mobilne. PKO BP promuje system IKO, Pekao dziś przedstawił PeoPay, a BZ WBK ma przedstawić system płatności mobilnych wspólnie z Biedronką

Skupmy się na zaprezentowanym dziś PeoPay. Ten system jest otwarty dla wszystkich posiadaczy smartfonów z dostępem do internetu. Aby z niego korzystać, trzeba się zarejestrować w aplikacji pobranej na telefon i otworzyć rachunek płatności mobilnych. Rachunek można zasilić online z dowolnej karty, przelewem od innego użytkownika systemu czy zwykłym przelewem bankowym. Posiadacze karty prepaid Banku Pekao mogą powiązać aplikację z rachunkiem swojej karty.

Przedsiębiorcy wystarczy smartfon

Realizowanie płatności w PeoPay polega głównie na skanowaniu kodów QR. Te kody mogą być wyświetlane na na terminalach w punktach sprzedaży albo na stronach internetowych e-sklepów. Co ważne, sprzedawca nie musi nawet posiadać terminala. Wystarczy, że ma smartfona oraz aplikację PeoPay mPOS, która umożliwia wyświetlenie kodu QR do akceptacji płatności.

W terminalach POS nieprzystosowanych do wyświetlania kodów QR istnieje alternatywna możliwość zapłacenia z użyciem 6-cyfrowego kodu.

Przesyłanie pieniędzy możliwe jest na numer telefonu komórkowego, poprzez zeskanowanie kodu QR lub zbliżeniowo dzięki technologii NFC. Obecnie aplikacja PeoPay dostępna jest na system operacyjny Android. Wkrótce z aplikacji będą mogli korzystać posiadacze urządzeń z iOS oraz Windows Phone.

Film poniżej wyjaśnia ideę systemu:

Sonda
Wypróbujesz PeoPay?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
wyniki  komentarze

Pekao zauważa, że w Polsce jest około 750 tysięcy punktów handlowo-usługowych, które nie korzystają jeszcze z terminali płatniczych. W sposób bezgotówkowy dokonywanych jest tylko 18% transakcji. Równocześnie szacuje się, że w bieżącym roku smartfony będą stanowić 50% wszystkich sprzedanych telefonów.

Uruchamianie kolejnych systemów m-płatności może cieszyć, ale już teraz pojawiają się obawy o zbytnią fragmentaryzację rynku, która może zniechęcać klientów, powodując bałagan. Z drugiej strony jest to zachęta do tworzenia rozwiązań maksymalnie otwartych i elastycznych. Wydaje się, że twórcy PeoPay brali to pod uwagę. 

Czytaj także: Biedronka obniży koszty płatności elektronicznych, a politycy nie dali rady


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *