Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przedsiębiorcy telekomunikacyjni nie dbają o zapewnienie swoim abonentom pełnej informacji o przysługujących im prawach i jakości świadczonych usług - wynika z kontroli UKE. Dzięki sprawdzeniu 146 przedsiębiorców telekomunikacyjnych na terenie całego kraju wydano ponad 130 zaleceń, wzywających przedsiębiorców telekomunikacyjnych do usunięcia stwierdzonych naruszeń.

robot sprzątający

reklama


W związku z wykrytymi nieprawidłowościami, abonenci znacznej liczby skontrolowanych dostawców usług nie zostali w sposób zgodny z przepisami poinformowani o przysługujących im prawach i obowiązkach w ustawowo wskazanym zakresie. Brak tych informacji mógł spowodować, w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług telekomunikacyjnych przez ich dostawców, że wielu z nich miało ograniczone możliwości dochodzenia swoich praw.

Udział naruszeń firm telekomunikacyjnych podczas kontroli w 2011 roku
fot. UKE - Udział naruszeń firm telekomunikacyjnych podczas kontroli w 2011 roku
W wyniku kontroli stwierdzono, że 91,78% skontrolowanych dostawców publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w różnym stopniu nie wypełnia postanowień Prawa telekomunikacyjnego i rozporządzenia określającego tryb postępowania reklamacyjnego. Problemy pojawiały się zarówno w zakresie zawierania i warunków umów, zawartości i stosowania regulaminów oraz stosowanych cenników, jak i publikowania aktualnych informacji o jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.

Czytaj też: Kara dla PTK za SMS-y zachęcające do udziału w loterii

Najwięcej naruszeń, bo 6775, stwierdzono w przypadku art. 56 Prawa telekomunikacyjnego (Pt), który dotyczy zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Wspomniana wcześniej liczba naruszeń stanowi aż 68% wszystkich wykrytych. Oprócz tego ponad 1300 naruszeń dotyczyło Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.

Powyższa kontrola była drugą przeprowadzoną w tym zakresie od 2000 r., tj. od czasu powstania organu odpowiedzialnego za regulację rynku telekomunikacyjnego. Ostatnia miała miejsce w 2006 r., kiedy to stwierdzono o 6,78% naruszeń mniej niż w tym roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E