Przedsiębiorcy telekomunikacyjni nie dbają o zapewnienie swoim abonentom pełnej informacji o przysługujących im prawach i jakości świadczonych usług - wynika z kontroli UKE. Dzięki sprawdzeniu 146 przedsiębiorców telekomunikacyjnych na terenie całego kraju wydano ponad 130 zaleceń, wzywających przedsiębiorców telekomunikacyjnych do usunięcia stwierdzonych naruszeń.
reklama
W związku z wykrytymi nieprawidłowościami, abonenci znacznej liczby skontrolowanych dostawców usług nie zostali w sposób zgodny z przepisami poinformowani o przysługujących im prawach i obowiązkach w ustawowo wskazanym zakresie. Brak tych informacji mógł spowodować, w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług telekomunikacyjnych przez ich dostawców, że wielu z nich miało ograniczone możliwości dochodzenia swoich praw.
Najwięcej naruszeń, bo 6775, stwierdzono w przypadku art. 56 Prawa telekomunikacyjnego (Pt), który dotyczy zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Wspomniana wcześniej liczba naruszeń stanowi aż 68% wszystkich wykrytych. Oprócz tego ponad 1300 naruszeń dotyczyło Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.
Powyższa kontrola była drugą przeprowadzoną w tym zakresie od 2000 r., tj. od czasu powstania organu odpowiedzialnego za regulację rynku telekomunikacyjnego. Ostatnia miała miejsce w 2006 r., kiedy to stwierdzono o 6,78% naruszeń mniej niż w tym roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|