Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nvidia sięga po Androida

17-02-2009, 12:25

Android - otwarty system dla telefonów komórkowych - będzie wspierał procesory Tegra typu "komputer w jednym układzie scalonym". Producent procesorów - Nvidia -  poinformował o rozpoczęciu współpracy z Google i Open Handset Alliance (OHA).

Dzięki współpracy Nvidia i OHA producenci telefonów będą mogli łatwiej użyć procesorów z serii Tegra jako podstawy do budowania telefonów komórkowych o zaawansowanych funkcjach, wykorzystujących treści stron WWW oraz inne treści internetowe.

Nowy procesor Nvidia Tegra APX 2600 z systemem Android będzie pokazywany na stoisku Nvidia podczas Mobile World Congress w Barcelonie. Firma zapowiedziała też, że udostępni klientom OEM zoptymalizowaną i akcelerowaną wersję systemu Android w drugiej połowie 2009.

- Nvidia będzie dalej współpracować z Open Handset Alliance, stale zwiększając możliwości Androida w zakresie zaawansowanej grafiki mobilnej i akceleracji multimediów, aby obsługa urządzeń przenośnych stała się łatwiejsza i bardziej intuicyjna - zapowiedział Michael Rayfield, menadżer działu urządzeń przenośnych w Nvidia. Z kolei przedstawiciele Google cieszą się z faktu, że dzięki Nvidii Android będzie mógł zagościć na większej liczbie urządzeń.

Trzeba przyznać, że Android, mimo iż jest platformą stosunkowo nową, bardzo szybko zdobywa wsparcie producentów oprogramowania i sprzętu. Wypuszczenie urządzeń z tym otwartym systemem zapowiedziała już m.in. firma Sony Ericsson. Alternatywną przeglądarkę internetową dla Androida wydała Opera Software, a Electronic Arts zrobi gry dla tej platformy. Nowym systemem interesują się również twórcy zabezpieczeń.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: NVIDIA