Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zmiana podejścia do zarządzania. Obecnie na świecie jest ponad miliard smartfonów, które umożliwiają ich użytkownikom dostęp do sieci, gdziekolwiek są – w sklepie, szpitalu, hotelu, na lotnisku. Rozwiązania nowej generacji w zakresie urządzeń mobilnych w pracy to już nie tylko wersja responsywna strony firmowej. To rozbudowane narzędzia, angażujące oraz personalizujące doświadczenie pracownika z daną usługą – której wdrożenie oraz zarządzanie ma ułatwić działom administracji sprawną pracę. Brzmi niewiarygodnie?

 

telefony

Nowy system

iOS 8 to ulepszona integracja pomiędzy urządzeniami Apple, zarówno mobilnymi i stacjonarnymi, jest głównym punktem obu iOS 8 i OS X Yosemite. Apple wprowadził kilka nowych funkcji, które są przeznaczone do połączenia iPhone, iPad i Mac w sieć współdziałających ze sobą urządzeń.

AirDrop, protokół wymiany plików, teraz pracuje między iOS i urządzeniami Mac. Handoff, nowo wprowadzona funkcja, działa na tych samych zasadach udostępniania i pozwala użytkownikom rozpocząć zadanie na jednym urządzeniu i w dowolnym momencie zakończyć na innym.

iPady i komputery Mac mogą tak samo nawiązywać i odbierać połączenia telefoniczne za pomocą iPhona jako przekaźnika. Używając tej samej funkcji, Mac i iPad są w stanie odbierać wiadomości SMS za pośrednictwem aplikacji Wiadomości, co było poprzednio ograniczone do iMessages.

iOS 8 udostępnia programistom ponad 4000 nowych API i usług, które otwierają drogę dla nowych kategorii aplikacji i zupełnie nowych możliwości. iOS Software Development Kit (SDK) zawiera narzędzia i interfejsy potrzebne do opracowania, instalacji, uruchomienia i przetestowania natywnych aplikacji. W przeciwieństwie do aplikacji internetowych, natywne aplikacje są zainstalowane fizycznie w urządzeniu, a zatem są zawsze dostępne dla użytkownika, nawet gdy urządzenie jest w trybie samolotu. Architektura iOS jest warstwowa. Na najwyższym poziomie, iOS działa jako pośrednik między podstawowym sprzętem a tworzonymi aplikacjami. Aplikacje nie łączą się bezpośrednio do podstawowego sprzętu, komunikują się ze sprzętem poprzez zestaw dobrze zdefiniowanych interfejsów systemowych. Interfejsy te ułatwiają tworzenie aplikacji, które działają konsekwentnie na różnych urządzeniach. Implementacja technologii iOS może być postrzegana jako zestaw warstw. Niższe warstwy zawierają podstawowe usługi. Warstwy wyższego poziomu opierają się na niższych warstwach i zapewniają bardziej zaawansowane technologie.

Niedługo pojawi się kolejna odsłona iOS, która według zapowiedzi będzie opierać się na doświadczeniach i funkcjach z iOS 7 i iOS 8. Zostaną wprowadzone subtelne zmiany w wyglądzie, pojawią się ulepszone funkcje i udoskonalenia wydajności. Największy nacisk nowej wersji położony jest na inteligencję i proaktywność. Nowy iOS pozwoli urządzeniom na uczenie się nawyków użytkowników. Opierając się na tych informacjach uruchomi działania, zanim zdążymy o tym pomyśleć. Aplikacje będą rekomendować miejsca oraz inne funkcje, które mogą nam się spodobać - na podstawie nawyków oraz codziennych rutyn. Wszystko po to, żeby ułatwić codzienne aktywności przez zaawansowaną technologię.

 

Mądrzejszy biznes

Nowe IT to przede wszystkim zmiana podejścia do biznesu, wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań i kreatywności pracowników. Nowe podejście sprawia, że urządzenia z których korzystamy działają razem z nami w prosty oraz intuicyjny sposób, ułatwiając wykonywanie działań, skracając procesy biznesowe i decyzyjne.

Pomału kończy się era pracy na komputerach stacjonarnych z mało przejrzystymi i skomplikowanymi systemami, wymagającymi długiego szkolenia z oprogramowania oraz brakiem możliwości personalizowania ustawień do indywidualnych potrzeb. Bezpieczeństwo takich rozwiązań często polegało na eliminowaniu funkcjonalności potrzebnych użytkownikom końcowym.

Transformacja firm idących w kierunku nowoczesnego i innowacyjnego sposobu zarządzania koncentruje się na przyjaznych dla użytkownika rozwiązaniach przy jednoczesnym zachowaniu pełnego bezpieczeństwa. Wdrożenie, zarządzanie oraz bezpieczeństwo, przy jednoczesnym zachowaniu poufności danych użytkownika oraz ułatwiającym mu w kreatywny sposób korzystać z przedstawionych rozwiązań stało się możliwe dzięki iOS 8. Nowy model wdrożenia zakłada zaangażowanie użytkownika, który może dostosować ustawienia urządzenia do swoich indywidualnych preferencji i potrzeb. Prosty sposób uruchomienia dzięki nowoczesnym systemom i API. Ułatwione wdrożenie i centralne zarządzanie przez system MDM pozwala na skonfigurowanie wielu urządzeń w krótkim czasie. Użytkownik rozpoczyna pracę z urządzeniem w kilka minut po wyjęciu go z pudełka, bez potrzeby długich i skomplikowanych szkoleń. Takie podejście usprawnia pracę zespołu IT oraz pracowników.

 

Przykłady zastosowania

 

BECHTEL

Wcześniej plany i rysunki techniczne były dostępne w obszernych aktach papierowych. Teraz inżynier posiada wszystkie dokumenty, plany, schematy, których potrzebuje - na miejscu. Nie kartkuje wielu stron - po prostu otwiera dokument, a następnie powiększa go. Łatwiejsze stało się opisywanie schematów i odsyłanie ich z notatkami, dodawanie zdjęć, wideo, współrzędnych GPS i innych informacji. Bechtel stworzył kilka aplikacji wewnętrznych, na których inżynierowie tej firmy pracują do dzisiaj. Świetnym przykładem wykorzystania funkcjonalności iOS na iPadzie jest aplikacja, która przez bluetooth łączy się z sensorem zatopionym w betonie. Pobierany jest pomiar temperatury, dzięki czemu pracownicy wiedzą, jaki jest stan podłoża i kiedy mogą zacząć wykonywać kolejne etapy robót.

 

MAYO

Nowoczesne i zintegrowane rozwiązania w służbie zdrowia umożliwiają skrócenie czasu reakcji, który jest kluczowy podczas realizacji pomocy dla pacjentów.

Szybki i bezpieczny dostęp do krytycznych danych zawsze pod ręką lekarza, dedykowane aplikacje dla realizacji konkretnych potrzeb (dostęp do danych, zdjęć diagnostycznych, historia choroby). Cyfrowe formularze i dokumenty, które oszczędzają niejednokrotnie bezcenny czas podczas pomocy pacjentom. To wszystko można osiągnąć dzięki innowacyjnym rozwiązaniom na platformy Apple. Doskonałym przykładem takiego rozwiązania jest Klinika w Mayo, gdzie używane są rozwiązania, w znaczący sposób skracające procesy takie jak: wywiad pacjenta, odbiór aktualnych badań, możliwość omówienia ich przy łóżku pacjenta, oszczędność czasu w zlecaniu określonych badań, zasoby i dane dostępne w jednym urządzeniu, mieszczącym się w kieszeni.

 

DUCATI

Dystrybucja i sprzedaż Ducati obejmuje tysiąc dealerów w 88 krajach. W firmie o międzynarodowym zasięgu działalności - bardzo ważne jest, aby zachować spójny wizerunek całej sieci, zapewniając dokładne, aktualne informacje o produkcie. Oprócz motocykli Ducati sprzedaje części, akcesoria, odzież i inne. W sumie, mamy tysiące produktów i opcji do wyboru, które muszą znać dealerzy, aby móc przedstawić odpowiednie konfiguracje dla Klientów. Głównym problemem w firmie była komunikacja oraz system usprawniający wiedzę na temat produktów, ich statusu oraz mozliwości konfiguracyjnych, co odbijało się na satysfakcji Klienta. Aby rozwiązać te problemy, Ducati wyposażyło swoją sieć sprzedaży w iPady z aplikacją o nazwie DCS lub Ducati Communication System. Interfejs został oparty o SAP, który umożliwia dealerom łatwo znaleźć, wysyłać i odbierać wszystkie informacje, których potrzebują aby umieścić zamówienie i śledzić je poprzez produkcję i dostawy.

 

Nowy model bezpieczeństwa

Urządzenia Apple oraz iOS zostały zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie, które jest kluczowe w prowadzeniu każdego biznesu, zwłaszcza w przypadku zarządzania wieloma użytkownikami i urządzeniami, które obsługują ogromną ilość danych. Zachowanie przy tym przystępności oraz ochrony prywatnych danych użytkownika poprzez wydzieloną kontrolę nad danymi firmowymi oraz prywatnymi pozwala na zachowanie standardów bezpieczeństwa oraz uniknięciu przedostania się danych w niechciane miejsce. Wbudowane zabezpieczenia w iOS to m.in.: Touch ID, Secure Enclave, szyfrowanie sprzętowe, ochrona danych na poziomie plików oraz bezpieczne połączenia sieciowe. Wszystkie te warstwy są w stanie zapewnić politykę bezpieczeństwa każdej korporacji oraz skutecznie ochronić przed atakami.

Apple długo szukał rozwiązania problemu rozdzielenia danych prywatnych i firmowych na danym urządzeniu, bez potrzeby usuwania funkcjonalności dla użytkownika. Wynikiem tych poszukiwań był iOS 8, który nie tylko je rozdziela i chroni, ale sprawia że użytkownik jest bardziej kreatywny i nie jest ograniczony przez narzucone sposoby pracy. IT w tym systemie zarządza danymi, a użytkownik nadal ma możliwość korzystania z ulubionych aplikacji.

 

Nowe podejście do aplikacji

Aplikacje projektowane z myślą o użytkowniku, są intuicyjne, proste oraz umożliwiają nowe sposoby pracy, przede wszystkim pracy w obecnych czasach, która wymaga mobilności oraz natychmiastowego reagowania na zaistniałe sytuacje, podejmowania szybkich decyzji – przy użyciu niejednokrotnie wielu urządzeń. Rozwiązania Apple zapewniają skuteczne zastąpienie papierowej dokumentacji nowoczesnym rozwiązaniem mobilnym, z łatwym dostępem do danych przez wyznaczonych użytkowników. Papierowa dokumentacja jest droga w utrzymaniu, szybko się dezaktualizuje, a jej kopiowanie, przechowywanie oraz transport jest nieefektywny. Zwiększenie produktywności i skuteczności zespołu poprzez nowoczesne rozwiązania do komunikacji i zarządzania sprzedażą. Szybka komunikacja i możliwość współpracy między pracownikami w każdym miejscu i czasie.

Użytkownicy biznesowi mogą korzystać z aplikacji wbudowanych, kupionych lub opracowanych na indywidualne zamówienie. Administratorzy IT sprawniej wykonają swoje zadania gdyż środowisko z systemem iOS jest wyjątkowo funkcjonalne i intuicyjne.

iOS jest fundamentem potężnej platformy mobilnej, w skład której wchodzą urządzenia iPad, iPhone oraz serwis app store z tysiącami aplikacji do zastosowań biznesowych. Mimo tak szerokiej dostępności gotowych rozwiązań opracowanie aplikacji dopasowanej do indywidualnych potrzeb może okazać się kluczowe dla osiągnięcia wymaganej poprawy efektywności prowadzonego biznesu.

Zaprojektowanie takiej aplikacji oraz jej wdrożenie to proces wymagający dokładnej analizy funkcjonowania przedsiębiorstwa, jednak w perspektywie czasu przynosi wymierne korzyści.

 

Od czego zacząć

Wdrożenie rozwiązań mobilnych w organizacji stawia użytkownika w centrum – rozwiązuje konkretne problemy oraz ułatwia określone procesy zachodzące w firmie. Dzięki takiemu podejściu pracownicy są częścią procesu zmiany, zyskują swobodę w sposobie pracy, lepszy dostęp do informacji oraz zwiększają swoją wydajność. Rola zespołu IT to wprowadzenie innowacyjnych sposobów pracy, zyskują tak naprawdę wpływ na kształtowanie strategii biznesowych i działają w zespole z użytkownikami w celu rozwiązania konkretnych problemów oraz wprowadzenia określonych wspólnie zmian.

Pierwszym krokiem jest zbadanie potrzeb oraz dobranie odpowiednich usług. Należy zadać sobie pytanie, gdzie zachodzą problemy w organizacji, które procesy można uprościć, gdzie można zrezygnować z druku opasłych katalogów, lub aktualizacji dla działów wykonawczych. Rozpoznanie funkcjonowania obiegu dokumentów oraz komunikacji w organizacji, krok po kroku pozwoli na wyłapanie słabszych punktów oraz zastanowienie się nad rozwiązaniami, które mogłyby je uprościć. Może szybki dostęp do danych dla działu sprzedaży okaże się kluczowym w tym pionie? Może aktualizacje wykonania poszczególnych elementów produktu dostarczane w czasie rzeczywistym zaoszczędzą czas oraz niepotrzebnie zużyte materiały na produkcji? Elementem istotnym jest zaangażowanie pracowników, co jest niejednokrotnie trudne przy narzuconych rozwiązaniach. Apple proponuje angażowanie zespołów w kreację zmian. Innowacyjne i kreatywne podejście może przynieść wymierne rezultaty, przy jednoczesnej elastyczności w późniejszym udoskonalaniu rozwiązań, ponieważ system iOS nie jest systemem monolitycznym oraz dzięki nieustannie udoskonalanym możliwościom dla programistów stwarza nieograniczone możliwości dla rozwoju firmy.

 

 

Źródło: Publikacja opłacona


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. Freepik










fot. Freepik