Nowe pakiety biurowe od Oracle

28-12-2010, 13:07

Pakiety biurowe Oracle Cloud Office i Oracle Open Office 3.3 przedstawiła dziś firma Oracle. Są to produkty oparte na otwartych standardach i przeznaczone dla użytkowników różnych urządzeń. Jak łatwo się domyślić, jeden z nich jest rozwinięciem OpenOffice.org, a drugi jest produktem "chmurowym".

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


Pierwszy wydany dziś pakiet - Oracle Open Office 3.3 - jest przeznaczonym na biurko pakietem opartym na dokonaniach projektu OpenOffice.org, z którego korzysta ponad 100 mln ludzi.

Oracle Open Office 3.3 wykorzystuje format Open Document Format (ODF) będący otwartym standardem. Dzięki temu możliwe jest współużytkowanie plików pod kontrolą dowolnego systemu (Windows, Mac, Linux). Pakiet jest zgodny operacyjnie zarówno ze starszego typu dokumentami sporządzonymi w pakiecie Microsoft Office, jak i z nowoczesną metodą publikowania w technologii Web 2.0.

Oracle  wyposażono w narzędzia do opracowywania tekstu, prezentacji, baz danych oraz rysunków. Jego użytkownicy mają do dyspozycji kilkaset rozszerzeń. Dostępny jest  w dwóch edycjach: standardowej i dla dużych przedsiębiorstw, w cenie odpowiednio 50 i 90 USD.

Pakiet Oracle Open Office 3.3 zawiera nowe konektory korporacyjne do pakietów Oracle Business Intelligence, Oracle E-Business Suite, do innych aplikacji Oracle oraz do aplikacji Microsoft Sharepoint, umożliwiając szybką integrację z istniejącymi zasobami oprogramowania korporacyjnego. Ponadto zapewnia większą zgodność operacyjną przy kosztach licencji nawet pięciokrotnie niższych od kosztów pakietu Microsoft Office.

Drugi wydany pakiet - Oracle Cloud Office 1.0 - jest internetowym (tj. działającym w przeglądarce) pakietem biurowym. Mogą z niego korzystać również pracownicy mobilni. Pakiet jest zgodny z pakietem Microsoft Office oraz zintegrowany z pakietem Oracle Open Office, co umożliwia edycję tekstów, arkuszy i prezentacji także w trybie offline.

Klienci i partnerzy Oracle mogą korzystać z Cloud Office na trzy sposoby ― mogą go wdrożyć we własnej firmie oraz korzystać z niego na żądanie lub w wersji SaaS.

Więcej informacji o nowych produktach Oracle można znaleźć na stronie www.oracle.com/office. Poniżej zamieszczamy film prezentujący możliwości Oracle Cloud Office 1.0.


Źródło: Oracle


Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać














  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.