Na rynku tzw. yellow pages pojawił się nowy konkurent. Należący do grupy ITI portal Onet.pl uruchomił serwis zumi.pl.
Zumi.pl to wyszukiwarka firm, których obecnie w bazie danych znajduje się około miliona. Korzystający z niej internauta otrzymuje nie tylko dane teleadresowe ale również możliwość zobaczenia lokalizacji na mapie, a także najlepszego do niej dojazdu. Producent zapowiada także wprowadzenie zdjęć satelitarnych.
Firmy mogą rejestrować się w wyszukiwarce bezpłatnie. Opłaty pobierane będą tylko od dodatkowych form ekspozycji. ITI przewiduje, że nowy projekt stanie się rentowny już pod koniec 2008 roku.
Jak informuje Gazeta Prawna, wartość rynku książek telefonicznych i baz teleadresowych osiągnęła w ubiegłym roku sumę 300 milionów złotych. Jak widać Onet zamierza wyciąć dla siebie także kawałek z tego tortu.
To już drugie uruchomione w ostatnim czasie przedsięwzięcie Onetu. Przypomnijmy, że kilka dni temu światło dzienne ujrzała brytyjska wersja portalu, skierowana specjalnie do Polaków mieszkających w Zjednoczonym Królestwie oraz Irlandii.