Konkurenci Poczty Polskiej coraz częściej adresują swoje usługi do internautów. Jedną z firm, która ma zamiar świadczyć usługi pocztowe o cechach przez nich pożądanych jest PAF Operator Pocztowy. Rzecznik firmy Marek Sadowski ujawnił szczegóły dotyczące nowych propozycji w rozmowie z Dziennikiem Internautów.
DI: Jakie nowe usługi dla internautów ma zamiar wprowadzić PAF Operator Pocztowy i czym będą się one wyróżniać?
Rzecznik PAF Marek Sadowski: Bardzo proszę o zwrócenie uwagi na fakt, że PAF Operator Pocztowy jako jedyna firma (oprócz Poczty Polskiej) oferuje paczki pocztowe. Na rynku szereg firm proponuje przesyłki kurierskie, które poza szybkim terminem wykonania usługi door to door wyróżniają się ceną często kilkukrotnie wyższą od pocztowych.
Nowe usługi PAF skupiają się wokół listów i paczek pocztowych. Przede wszystkim w najbliższym czasie będziemy promowali kompleksową przesyłkę internetową o nazwie "gwarancja zawartości - gwarancja wypłaty".
Skąd pomysł wprowadzenia takiej usługi?
Swego czasu zrobiliśmy rekonesans na temat przestępczości wśród handlu internetowego. Wyniki są zatrważające. Najczęściej ktoś sprzedaje nie istniejące towary lub osoba kupująca np. telefon komórkowy otrzymuje "cegłę".
W jaki więc sposób PAF zagwarantuje, że w paczce nie będzie cegły?
W ramach nowej usługi nadawca otrzyma pieniądze za przesyłkę po sprawdzeniu, czy jej zawartość jest odpowiednia. Zagwarantowanie wypłaty pod warunkiem spełnienia wymogów przez drugą stronę jest niczym innym jak warunkową wypłatą na zlecenie, znaną wszystkim jako np polecenie wypłaty (poczta, bank).
Różnicę stanowią jedynie pewne elementy, które spotykamy przy akredytywie dokumentowej. Całość jest regulowana przepisami kodeksu cywilnego. Nasza odpowiedzialność jest asekurowana przez Ubezpieczyciela.
Czy pracownicy PAF będą w stanie sprawdzić wszystkie warunki wypłaty? Sprawdzą czy sprzedawany telefon działa? Co z bardziej specjalistycznym sprzętem?
Kupujący stawia warunki wypłaty, pracownicy PAF stwierdzają ich spełnienie, jednak warunki są weryfikowalne przez laika (np. nazwa, dane z tabliczki znamionowej, dołączone dokumenty itp). Klienci wysyłający paczki przez internet na mocy umowy z PAF będą posiadali limity kredytu wypłat, co znaczy że będziemy w części kredytowali ich obrót z własnych środków i dla wygody odbierali korespondencję ze wskazanego miejsca.
Jest to usługa zbudowana na bazie naszego przekazu pieniężnego, za pomocą którego możemy przetransferować środki pieniężne do dowolnego miejsca w kraju w czasie rzeczywistym, a cała operacja nie trwa dłużej niż 5 minut. Usługę przekazu świadczymy od 2003 roku i zebrane doświadczenia posłużyły nam do wdrożenia przesyłki z "gwarancją zawartości - gwarancją wypłaty".
Czy ceny przesyłek będą się różnić od cen w Poczcie Polskiej?
Ceny mają duże znaczenie dla krajowego konsumenta, który stanowi filar działalności PAF i jest odbiorcą 99% usług PAF. Niemniej naszą intencją jest zaoferowanie usług o najwyższej jakości za relatywnie niską cenę, co oznacza, że nasze usługi charakteryzują się ceną niższą od cennika Poczty Polskiej.
Różnica jest spowodowana podwyżkami stosowanymi przez Pocztę Polską a nie wchodzeniem na rynek firmy PAF ze skandalicznie niskimi cenami. Tak nasze listy są tańsze średnio o ok. 35%. Do naszych usług także stosujemy tzw. wartości dodane np. usługa pobrania przy niektórych przesyłkach występuje bezpłatnie. Oferujemy też system do zarządzania korespondencją, dajemy możliwość śledzenia przesyłek itd.
Wcześniej pisał mi Pan, że do usług będą wprowadzane cechy, o jakie prosili internauci. Czy PAF Operator Pocztowy prowadził jakieś badania nt. preferencji internautów?
Kierunek pokazały nam badania rynku i miejsca PAF na tym rynku przeprowadzone przez Firmę Deloitte.
Co wykazały te badania?
Wynik oraz zakres badań nie może zostać ujawniony, ale handel internetowy odgrywa dla nas rolę nie mniejszą niż współpraca z masowymi wystawcami rachunków. Faktury w przyszłości zastąpią e-faktury lub tzw. "poczta alternatywna" (drukowanie faktur wcześniej elektronicznie przesłanych do miejscowości w jakich mają nastąpić doręczenia i doręczanie ich z pominięciem drogich rozwiązań logistyczno - transportowych), usług w których będziemy chcieli zaistnieć w stosownym czasie. Przy przesyłaniu paczek raczej nie wystąpią za szybko podobne rozwiązania. To też nas utwierdza w przekonaniu, że obraliśmy słuszny kurs.
PAF spodziewa się, że po wprowadzeniu nowych odbierze Poczcie Polskiej znaczny odsetek klientów?
Biorąc pod uwagę sytuację na polskim rynku pocztowym, zaangażowanie operatora publicznego w nowoczesne technologie i procesy jakie zaszły na rynkach które już się uwolniły od monopolu (Wielka Brytania, Szwecja, inne) realne jest uszczknięcie dla PP 5% rynku usług pocztowych (listy, paczki pocztowe, przekazy razem) przez PAF.
Jakie są długoterminowe prognozy?
Prognozujemy, że do 2011 roku możemy mieć udział w obrocie paczkami pocztowymi na poziomie 12 - 15%. Nasze szacunki wynikają z perspektyw samego rynku oraz powodzenia jakim cieszą się nasze usługi.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*