Sieci telefonii komórkowej oferują często przeniesienie niewykorzystanych minut na kolejne miesiące. Klientów ucieszyłoby na pewno, gdyby usługodawcy z innych branż poszli za przykładem operatorów. Dziennik Internautów - na prośbę Czytelnika - zapytał firmę hostingową home.pl o możliwość przeniesienia niewykorzystanego transferu na następny rok.
reklama
Jeden z Czytelników Dziennika Internautów poinformował redakcję o następującej sytuacji:
Korzystam z usług Home.pl od prawie roku. Za dwa miesiące kończy się ważność mojego konta hostingowego. Zamierzałem przedłużyć jego ważność o kolejny rok, w związku z czym zwróciłem się z pytaniem do obsługi Home o mój niewykorzystany transfer (z 300 GB wykorzystałem poniżej 10 GB) - czy zostanie on przeniesiony na kolejny rok. Otrzymałem negatywną odpowiedź - transfer jest zerowany przy przedłużeniu konta i naliczany od nowa.
Zupełnie inaczej sprawa wygląda przy opłaceniu konta z góry na dwa lata. Wtedy otrzymujemy 600 GB transferu do wykorzystania przez dwa lata.
Czy postępowanie takie jest właściwe? W obu przypadkach płacę przecież te same pieniądze.
O skomentowanie zaistniałej sytuacji poprosiliśmy przedstawiciela home.pl. Otrzymaliśmy dziś treściwą odpowiedź od dyrektora Działu Obsługi Klienta - Marka Pietrusiaka, publikujemy ją w całości:
Świadczenie usług przez home.pl oparte jest na wyborze przez Klienta określonego abonamentu, który zazwyczaj przyjmuje okres roczny bądź półroczny. Na czas trwania okresu abonamentowego usługi mają wpływ dwa czynniki: opłacona ważność konta oraz pakiet transferu oferowanego w ramach konta.
Dla jasności dodam, iż pakiet transferu jest to wielkość ruchu generowanego przez poszczególne serwery usług konta i jest podany w odniesieniu rocznym. Oba czynniki, które wymieniłem, czyli zarówno ważność konta, jak i pakiet transferu, pełnią równoważną rolę i wyczerpanie któregokolwiek zasobu powoduje zakończenie okresu abonamentowego.
Przechodząc do pytania Klienta odnośnie przenoszenia pozostałej części pakietu na kolejny abonament. Usługi świadczone przez nas nie mają charakteru usług świadczonych bezterminowo i następuje wyraźne rozróżnienie poszczególnych okresów abonamentowych. Określają to zapisy regulaminu mówiące, iż zawarcie kolejnego okresu abonamentowego następuje na podstawie warunków obowiązujących w chwili wystawienia faktury pro forma. Takie rozdzielenie jest zgodne z charakterystyką usług zawieranych na określony okres abonamentowy, o czym wspomniałem powyżej. W takim wypadku, przy równorzędnym traktowaniu zarówno okresu ważności, jak i pakietu transferu, nie możemy mówić o przepisaniu któregokolwiek ze składników na kolejny okres abonamentowy, jeśli poprzedni został wykorzystany. Zwracam również uwagę, iż specyfikacja usługi zawiera stosowny zapis informujący, iż pakiet transferu dostępny jest do wykorzystania w ciągu dostępnego abonamentu.
W drugiej części pytania poruszony jest temat abonamentu dwuletniego. Przede wszystkim zwracam uwagę, iż w przypadku usług serwera wirtualnego nie występuje abonament dłuższy niż rok. Wszelkie uzgodnienia dotyczące opłaty abonamentowej, innej niż cennikowa, należy traktować jako ofertę indywidualną przygotowaną dla Klienta. Każdorazowo po zakończeniu okresu abonamentowego, niezależnie od jego długości, po wniesieniu kolejnej opłaty pakiet naliczony jest zgodnie z wniesioną opłatą bez względu na pozostały pakiet z poprzedniego okresu.
Rozumiem wątpliwości, jakie mogą powstać w przypadku zestawienia jednocześnie abonamentu rocznego i zawartego na dłuższy okres czasu i mam nadzieję, że przedstawiłem w sposób wyczerpujący zasady obowiązujące w home.pl przy rozliczaniu wpłat i odpowiedziałem na postawione pytania.
Zachęcamy Czytelników do wyrażenia własnego zdania na dany temat w komentarzach bądź w listach do redakcji.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|