Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Badania niemieckich 20-latków nie pozostawiają złudzeń - internet zajął główne miejsce w ich życiu.

"Sieć nie jest już światem istniejącym obok. Zmienił on styl życia wielu osób" - powiedział August-Wilhelm Scheer, dyrektor firmy badawczej BITKOM. Dodał on, że już 55 proc. Niemców nie potrafi sobie wyobrazić życia bez internetu. Jednak dla nastolatków i osób, które dopiero wkraczają w dorosłe życie, odsetek ten wynosi aż 84 proc. Internet stał się centralnym punktem ich życia - co do tego nie może być już wątpliwości.

Większość osób poniżej 30. roku życia łatwiej zrezygnowałaby z samochodu bądź partnera/partnerki niż z dostępu do internetu. Dla wielu z nich bowiem sieć to miejsce pracy, rozrywki, spotkań ze znajomymi, rozmów, zakupów czy nauki. Im dłużej i więcej korzystamy z zasobów sieci, tym trudniej te same sprawy załatwić w świecie rzeczywistym.

Potwierdzają to kolejne dane statystyczne. 61 proc. ankietowanych stwierdziło, że dzięki internetowi podwyższeniu uległo ich ogólne wykształcenie, a połowie - dzięki możliwości szybkiego i łatwego porównywania cen - udało się dzięki zakupom online zaoszczędzić pieniądze.

Sieć to także miejsce pracy - 65 proc. Niemców przyznało, że korzystają z sieci w swoim czasie wolnym dla celów zawodowych. "Granica między pracą a życiem prywatnym została obalona" - powiedział Scheer.

Ważne jest jednak, by pamiętać, że internet nie zastąpi nam prawdziwego życia. Poprzez sieć trudniej zbudować trwałe relacje przyjacielskie, o związkach uczuciowych nie wspominając. Zbyt częste i intensywne korzystanie z serwisów społecznościowych może z kolei prowadzić do późniejszych trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu znajomości poza siecią.

Firma BITKOM przepytała 1000 osób w wieku powyżej 14 lat.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BITKOM