Ponad 916 milionów pecetów, tabletów oraz smartfonów trafiło w ubiegłym roku do użytkowników z całego świata - poinformowała firma badawcza International Data Corporation (IDC). Już w ciągu kilku najbliższych lat wynik ten ma się jednak podwoić.
reklama
Sprzedaż nowoczesnych urządzeń z dostępem do internetu (ang. smart connected devices) miała przynieść w ubiegłym roku przychody przekraczające 489 miliardów dolarów. W tym roku liczba sprzedanych sprzętów tego typu powinna przekroczyć już 1,1 miliarda.
- Niezależnie od tego, czy to konsumenci poszukują telefonu, który może obsługiwać ekosystem aplikacji, czy klienci biznesowi poszukują rozwiązań tabletowych dla swoich środowisk, a także instytucje edukacyjne, które wykorzystują nowoczesne urządzenia w swoich laboratoriach, w każdym przypadku najnowsze sprzęty połączone w sieć odgrywają bardzo istotną rolę - napisał w raporcie IDC wiceprezes firmy Bob O'Donnell.
Do 2016 roku liczba sprzedawanych sprzętów tego typu ma wzrosnąć do 1,84 miliarda, a zatem będzie to już dwukrotnie więcej niż w 2011 roku. Zdaniem analityków klienci z całego świata okazują "niemal nieograniczony apetyt" na najnowocześniejsze gadżety. Roczny wskaźnik wzrostu ma w najbliższych latach wynosić średnio 15,4%.
Bez większego zaskoczenia, najszybciej zyskiwać popularność mają urządzenia przenośne, w tym przede wszystkim wyposażone w Androida oraz platformę iOS od firmy Apple. Wzrost popularności sprzętów z Androidem jest związany bezpośrednio z propagowaniem tańszych sprzętów - uważa Tom Mainelli z Mobile Connectet Devices. Warto przypomnieć, że dla "Zielonego Robota" przybywa również oprogramowania znanego do tej pory wyłącznie z iOS, a niedawno zapowiedziano np. przeniesienie do platformy wyszukiwarkowego giganta również programu Instagram.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|