Większość Polaków nie wierzy w możliwość dokonania przełomowego odkrycia przez polskie firmy - wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR. Jednocześnie 25% Polaków wierzy w globalny sukces polskich firm telekomunikacyjnych i informatycznych.
reklama
Jak wynika z raportu "Innowacja z Polski" przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań firmy PBS DGA, tylko 42% Polaków wierzy, że w ciągu najbliższych lat polski produkt może zdobyć światowe uznanie dzięki swojej innowacyjności.
Większy optymizm deklarują młodzi mieszkańcy naszego kraju. W grupie wiekowej 18-39 lat na globalny sukces polskiej innowacji ma nadzieję ponad połowa ankietowanych. Z nadzieją patrzą w przyszłość także przedsiębiorcy i właściciele firm, wśród których aż 58% wierzy w sukces Polski w perspektywie kilku lat. Podobne nadzieje wyrażają też osoby z wyższym wykształceniem (71%).
Niepokojący jest sceptycyzm wśród polskich nastolatków, w przedziale wiekowym 15-17 lat - aż 60% z nich wątpi w możliwość globalnego sukcesu polskiej innowacji.
Sektor, z którym wiążemy największe nadzieje odniesienia sukcesu, to medycyna i farmacja (27%). Na kolejnym miejscu pojawiła się informatyka i telekomunikacja (25%).
Warto również dodać, że aż 41% z nas niestety nie wierzy w globalny sukces rodzimej twórczości.
Ideą projektu "Innowacja z Polski" jest uzyskanie odpowiedzi, czy Polacy wierzą w innowacyjny sukces polskich firm. Badania opinii społecznej przeprowadzono w marcu 2009 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1080 dorosłych mieszkańców Polski.
W jaki sposób można zmniejszyć sceptycyzm Polaków co do sukcesu polskiej innowacyjności? Norbert Kilen z ON Board PR, proponuje zacząć od nagłaśniania sukcesów polskich firm i ośrodków naukowych, celem uświadomienia Polaków i wytworzenie się klimatu sprzyjającego powstaniu nowych przedsiębiorstw o globalnych ambicjach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*