Microsoft pokazał kolejne urządzenie Surface. Jest wiele nowości technicznych, ale też jedna zmiana filozoficzna. Microsoft nie próbuje już wciskać idei, że Surface to nowy rodzaj PC-ta.
reklama
Wczoraj Microsoft przedstawił Surface Pro 3. Podobnie jak wcześniejsze urządzenia Surface, jest to hybryda tabletowo-laptopowa, choć sam Microsoft przestał podkreślać hybrydowość urządzenia. Firma zachwala swój nowy produkt jako "tablet, który może zastąpić laptopa".
Urządzenie ma:
Microsoft nie mógł się powstrzymać przed porównaniem Surface 3 Pro do 11-calowego MacBooka Air. Surface jest 30% cieńszy, choć oczywiście trzeba mieć na uwadze, że porównujemy tablet do laptopa.
Oczywiście urządzenie Surface to także akcesoria, które mają zapewniać jak najbardziej efektywną pracę. Tu jest jedna nowość - Surface Pen. Jest to czułe na nacisk piórko umożliwiające notowanie i rysowanie jak na papierze (zob. zdjęcie powyżej).
Oczywiście i do tego Surface dostępna jest klawiatura, a konkretnie Surface Pro Type Cover. Jest to klawiatura z fizycznymi przyciskami i większym, bardziej precyzyjnym touchpadem. Dolna część touchpada działa jak przyciski.
Istotna dla wygody pracy wydaje się również podstawka, którą można ustawić w wielu różnych pozycjach.
Jak już wspomnieliśmy, Microsoft wydaje się zmieniać także wizerunek Surface. Firma nie stara się już przekonywać, że jest to "hybrydowe-nie-wiadomo-co" będące nowej klasy PC-tem. Microsoft nazywa urządzenie tabletem i tym samym przyznaje, że ta klasa urządzeń jest odmienna i potrzebna. Ta zmiana filozofii może być zasługą nowego szefa Microsoftu, którym jest Satya Nadella. Poprzedni szef - Steve Ballmer - dość uparcie trzymał się filozofii PC-tów.
Warto przy tym zauważyć, że od Microsoftu oczekiwano ujawnienia również innego urządzenia - Surface Mini z procesorem ARM. Firma nic takiego nie pokazała i można to interpretować na różne sposoby.
Możliwe, że Microsoft wie, iż najwięcej może osiągnąć w dziedzinie większych urządzeń przeznaczonych do pracy. Surface 3 Pro ma właśnie taki charakter. Microsoft może teraz zakładać, że lepiej będzie zbudować pozycję Surface na rynku urządzeń do "poważniejszych" zastosowań, zresztą na rynku urządzeń "rozrywkowych" jest dość tłoczno.
Na koniec warto dodać, że choć sprzedaż Surface ciągle rośnie, to Microsoft na niej nie zarabia. Właściwie wszystko wskazuje na to, że Microsoft traci na każdym sprzedanym Surface. Problem strat można rozwiązać, podnosząc ceny, ale za wyższą cenę trzeba dać coś więcej. Surface Pro 3 może być krokiem w tym kierunku. Cena urządzenia zaczyna się od 800 dolarów.
Na koniec film prezentujący Surface.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|