Ruch mobilny w polskiej sieci wzrósł dwukrotnie w ciągu ostatniego roku. Polacy najbardziej lubią urządzenia Apple, ale znaczenie urządzeń Samsunga rośnie szybko - wynika z badań Gemiusa.
reklama
Badania ruchu realizowane przez Gemiusa w kwietniu 2013 roku wykazały, że już ponad 5% wszystkich odsłon w polskiej sieci generowana jest przez smartfony i tablety. To dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Największy ruch wciąż generują urządzenia Apple (odpowiadają za 33% mobilnych odsłon). Samsung ma już 28% udziału w odsłonach, a jeszcze rok temu miał zaledwie 22%. Urządzenia Sony i Nokii mają odpowiednio 12% oraz 10% udziału i w ostatnim roku nieznacznie straciły udział w rynku.
Najbardziej popularnym modelem urządzenia do mobilnego przeglądania sieci pozostaje iPad, który ma 24% udziału w odsłonach i w ciągu roku zanotował wzrost o 8%. Inaczej jest z urządzeniem iPhone, które choć ma 8% rynku, straciło aż 9% w ciągu roku.
Rosnący odsetek użytkowników urządzeń Samsung - w połączeniu z ogólnym wzrostem mobilnych odsłon - wyraźnie pokazuje, że napływ nowych "internautów mobilnych" trwa w najlepsze i najwyraźniej nie będzie on sprzyjał firmie Apple w dłuższej perspektywie czasowej. Twórcy stron WWW powinni mieć na uwadze, że choć ogólny odsetek mobilnych odsłon to "tylko" 5%, niektóre czynności są wykonywane mobilnie częściej niż inne.
Czytaj także: Co dziesiąty Europejczyk padł ofiarą mobilnej przestępczości
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Co naprawdę zabiło Google Readera? Jego użytkownik sam wybiera, co przeczyta
|
|
|
|
|
|