Społecznościowy gigant może zdecydować się na przejęcie norweskiej przeglądarki, by lepiej konkurować z Microsoftem i firmą Google na rynku reklamy internetowej - informują źródła serwisu Pocket-lint. Potencjalne przejęcie może jednak słono kosztować Facebooka.
reklama
Choć zainteresowane firmy nie komentują nieoficjalnych doniesień, Opera Software przyznaje, że prowadzi rozmowy z potencjalnymi nabywcami - zauważa The Next Web. Szefowie firmy ujawniają, że chętnie staliby się częścią większego koncernu, by zakończyć nierówną walkę m.in. z Microsoftem czy firmą Google.
Opera Software już teraz notowana jest na parkiecie w Oslo, a jej obecna kapitalizacja giełdowa przekracza 670 milionów dolarów. Spółka zatrudnia aż 750 osób, wśród których znajdują się deweloperzy uznawani za twórców powszechnie stosowanych obecnie technologii sieciowych, jak kaskadowe arkusze stylów CSS.
Ewentualne przejęcie tak dużej firmy byłoby z pewnością bardzo kosztowne dla Facebooka, który niedawno pokazał jednak, że nie boi się wydawania dużych pieniędzy, by przyśpieszać swój rozwój. Po przejęciu Instagrama za około miliard dolarów, Zuckerberg tłumaczył, że "nie planuje wielu innych takich transakcji, jeśli w ogóle jakiekolwiek".
Opera Software, które założone zostało w 1995 roku, wstrzymało obecnie także proces zatrudniania nowych osób - donosi The Next Web. To kolejny sygnał wskazujący na to, że firma jest zdecydowana na przejście pod skrzydła większego gracza. Na razie nie wiadomo jednak, czy ostatecznym nabywcą rzeczywiście zostanie Facebook.
Kilku pracowników Opery Software, którzy nie chcą ujawniać swoich danych, doniosło jednak, że firma wciąż przyjmuje kolejne osoby. W rozmowie z Dziennikiem Internautów przedstawiciel Opery nie chciał jednak oficjalnie komentować takich doniesień.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|