Yahoo wydała własną przeglądarkę Axis, która ma przede wszystkim ułatwiać wyszukiwanie. Wydaje się, że to nietypowy ruch dla niemal tonącej firmy, a jednak trzeba przyznać, że Axis to sympatyczna aplikacja, która może przynieść Yahoo wiele korzyści.
Ostatnie wieści o firmie Yahoo nie były zbyt dobre. Znalazła się ona w trudnej sytuacji, zaczęła zamykać obiecujące niegdyś serwisy, potem odszedł dyrektor generalny, a kilka dni temu w sieci popularność zyskał tekst serwisu Gizmodo, który opisał, jak Yahoo zabiło Flickra. Dziś natomiast słyszymy o tym, że Yahoo jak gdyby nigdy nic wydaje sobie nową przeglądarkę o nazwie Axis i nawet Gizmodo przyznaje, że ta przeglądarka... nie jest zła.
Przeglądarkę Axis możemy pobrać ze strony axis.yahoo.com. Jest ona dostępna jako aplikacja na iPhone'a oraz iPada, a także w wersji desktopowej jako rozszerzenie do przeglądarki (Firefox 7+, Safari v5+, Internet Explorer 9 oraz wszystkie wersje Chrome). Niestety Yahoo nie udostępnia instalacji dla użytkowników Linuksa, nie ma też wersji dla Androida i nie wiadomo, czy to się zmieni. Przyznamy, że udało się nam zainstalować Axis na Linuksie dzięki linkowi z artykułu na blogu New Web Order, ale nie polecamy tego robić.
Axis ma przede wszystkim ułatwiać wyszukiwanie i odbywa się to dzięki temu, że wyniki wyszukiwania nie są przedstawiane w postaci listy linków. Zamiast tego Axis pokazuje miniaturki z podglądem stron, więc można dość szybko zorientować się, czy strona jest tą, której szukaliśmy. Co istotne, wyniki zaczynają się pojawiać już w czasie pisania. Listę miniaturek można przewijać, wykonując gest "zamiatania" w lewo lub w prawo.
Obrazek obok prezentuje wyszukiwanie Axis za pomocą wtyczki instalowanej w Chrome. Można też obejrzeć rozwiązanie na filmie pod tekstem.
W niektórych przypadkach Axis udostępni w wynikach gotową odpowiedź, np. przy wyszukiwaniu pogody poda informacje na ten temat. W podobnym kierunku rozwijają się ostatnio wyszukiwarki Bing i Google.
Kolejną cechą Axis ma być możliwość płynnego przechodzenia między urządzeniami. Przykładowo wyszukiwanie rozpoczęte na iPadzie będzie można dokończyć na urządzeniu iPhone, wybierając opcję Continue from device. Axis udostępnia również personalizowaną stronę główną, która będzie identyczna na wszystkich urządzeniach użytkownika.
Warto też zauważyć, że wyszukiwanie Yahoo nie jest martwym interesem. Wciąż daje ono firmie ponad miliard dolarów przychodu, a ze stron Yahoo wciąż korzystają setki milionów ludzi, zatem Axis ma wielu potencjalnych nabywców.
Za dość sprytną należy uznać strategię dostarczenia wtyczki dla przeglądarek desktopowych zamiast osobnej aplikacji. Po prostu użytkownik nie musi przyzwyczajać się do nowej przeglądarki. Korzysta on z tego, co lubi, a szary pasek wyszukiwania Axis znajduje się cały czas w lewym dolnym rogu okna przeglądarki. Chętnie się do niego wraca, a każdy taki powrót to korzyść dla Yahoo.
Axis to nie będzie "produkt zabójca", ale mamy do czynienia z naprawdę przydatną aplikacją mobilną oraz z pomysłową i świeżą koncepcją wyszukiwania. Dobrze wiedzieć, że Yahoo jest jeszcze zdolna do zrobienia czegoś takiego.
Poniżej film prezentujący możliwości Axis:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
1410 Start-up Stories and Speed Dates (7) - dowiedz się, co to social discovery
|
|
|
|
|
|