Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie wierz w darmowego iPada 3 na Facebooku

05-03-2012, 15:08

Internetowi oszuści już teraz przygotowują się do premiery kolejnej wersji iPada - zauważyła firma Sophos, która zajmuje się bezpieczeństwem w sieci. Podobnie było w przypadku premier wcześniejszych gadżetów firmy Apple.

konto firmowe

reklama


Nowy iPad zostanie prawdopodobnie zaprezentowany już w najbliższą środę, natomiast premiera nowego urządzenia jak zwykle wykorzystywana jest przez internetowych oszustów. Na Facebooku już teraz roi się od konkursów, w których wygrać można nowe urządzenie.

Czytaj także: Wideorozmowy w Google+ z nowymi efektami

Nadzieja na wzbogacenie się o iPada 3 jest jednak złudna. Niemal wszystkie strony "Free iPad 3" stworzone w ostatnim czasie na Facebooku zachęcają do przejścia na zewnętrzną witrynę. Tam natomiast internauci nie tylko nie znajdą nowego gadżetu od kalifornijskiego producenta, ale bez trudu zainfekują swój komputer wirusem.

Inny typ ataku w serwisie Marka Zuckerberga nie zmusza nas nawet do opuszczania społecznościowej witryny. W tym przypadku kierowani jesteśmy do złośliwej aplikacji na Facebooku, która prosi o zaskakująco duże uprawnienia. Zadziwić mogą one jednak tylko tych użytkowników, którzy czytają tego typu ostrzeżenia wyświetlane w witrynie, a na to zwykle internauci nie mają ochoty.

Motywację do czytania może jednak w tym przypadku stanowić fakt, że po wspomnianej infekcji wiadomości z linkami do złośliwych stron wysyłane są losowym znajomym na Facebooku. Problemy tego typu nie są jednak niczym nowym. Rozdawanie iPadów 3, których jeszcze nawet nie zaprezentowano, przypomina nieco konkursy ze smartfonami iPhone 5 - ich również nie ma na rynku do dziś.

Czytaj także: Krótka historia kota, który "paczy"


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Facebook, Sophos