Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

iPady naprawdę pomagają w przedszkolu

20-02-2012, 14:58

Przedszkolaki korzystające z tabletów uczą się lepiej niż przedszkolaki bez tabletów - takie są wnioski nauczycieli z Auburn School Department, którzy korzystają z iPadów od kilku miesięcy. Wyniki badań mają swoje uzasadnienie - możliwość korzystania z tabletu świetnie motywuje do nauki.

Wśród technologicznych zabawek pożądanych przez dzieci znajdują się iPady - wie o tym wielu rodziców. Udało się jednak udowodnić w praktyce edukacyjnej, że tablety mogą korzystnie wpływać na przebieg procesu nauczania.

Auburn School Department wdrożył tablety w klasach przedszkolnych. Nauczyciele z Auburn nie chcieli jednak tylko posłużyć się nową technologią. Chcieli sprawdzić, jakie jest jej realne zastosowanie w warunkach edukacji przedszkolnej.

Jesienią 2011 roku iPady dostarczono do połowy z szesnastu klas przedszkolnych w Auburn. Pozostałe osiem klas korzystało z tradycyjnych pomocy naukowych. Klasy, w których tablety miały być wykorzystane, wybrano w drodze losowania. Umiejętności uczniów wszystkich klas oceniano potem przy pomocy standaryzowanych testów.

Czytaj: Jak zniechęcić uczniów do informatyki. Studium przypadku: Polska

Okazało się, że uczniowie klas "ipadowych" osiągali średnio lepsze wyniki niż uczniowie klas "tradycyjnych". Ogólnie rzecz biorąc, różnice nie były wielkie, ale 129 uczniów korzystających z iPadów wykazało się szczególną poprawą osiągnięć w zakresie świadomości dźwięków w języku mówionym (tzw. świadomość fonemowa) oraz w obszarze umiejętności reprezentowania dźwięków za pomocą znaków.

Zdaniem nauczycielki Sue Dorris zaletą iPadów w edukacji jest dobre oddziaływanie tych urządzeń na motywację. Dzieci chętnie pracują z aplikacjami, wciągają się w naukę i otrzymują bardzo szybką informacje zwrotną dotycząca przebiegu nauki. Nie bez znaczenia jest też to, że dzieci korzystające z interaktywnych aplikacji uczą się we własnym tempie, a nauczyciel ma możliwość dostosowania aplikacji do specyficznych potrzeb ucznia.

W Auburn stosowano iPady, więc przydałoby się jeszcze sprawdzić, jakie możliwości dają alternatywne tablety. Wydaje się, że dla zastosowania tych urządzeń w edukacji szczególne znaczenie ma prostota obsługi, co wynika m.in. z zastosowania dotykowego interfejsu. Ciekawe efekty mogłoby też dać stosowanie w edukacji interfejsu ruchowego (Kinect), rozwiązań rozpoznawania mowy i innych nowinek. Prawdą jest jednak, że te nowinki trzeba nie tylko wdrażać, ale i uważnie badać pod kątem ich realnych zalet.

Czytaj: 7 nowości edukacyjnych na 2012 rok


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *