Przedszkolaki korzystające z tabletów uczą się lepiej niż przedszkolaki bez tabletów - takie są wnioski nauczycieli z Auburn School Department, którzy korzystają z iPadów od kilku miesięcy. Wyniki badań mają swoje uzasadnienie - możliwość korzystania z tabletu świetnie motywuje do nauki.
Wśród technologicznych zabawek pożądanych przez dzieci znajdują się iPady - wie o tym wielu rodziców. Udało się jednak udowodnić w praktyce edukacyjnej, że tablety mogą korzystnie wpływać na przebieg procesu nauczania.
Auburn School Department wdrożył tablety w klasach przedszkolnych. Nauczyciele z Auburn nie chcieli jednak tylko posłużyć się nową technologią. Chcieli sprawdzić, jakie jest jej realne zastosowanie w warunkach edukacji przedszkolnej.
Jesienią 2011 roku iPady dostarczono do połowy z szesnastu klas przedszkolnych w Auburn. Pozostałe osiem klas korzystało z tradycyjnych pomocy naukowych. Klasy, w których tablety miały być wykorzystane, wybrano w drodze losowania. Umiejętności uczniów wszystkich klas oceniano potem przy pomocy standaryzowanych testów.
Okazało się, że uczniowie klas "ipadowych" osiągali średnio lepsze wyniki niż uczniowie klas "tradycyjnych". Ogólnie rzecz biorąc, różnice nie były wielkie, ale 129 uczniów korzystających z iPadów wykazało się szczególną poprawą osiągnięć w zakresie świadomości dźwięków w języku mówionym (tzw. świadomość fonemowa) oraz w obszarze umiejętności reprezentowania dźwięków za pomocą znaków.
Zdaniem nauczycielki Sue Dorris zaletą iPadów w edukacji jest dobre oddziaływanie tych urządzeń na motywację. Dzieci chętnie pracują z aplikacjami, wciągają się w naukę i otrzymują bardzo szybką informacje zwrotną dotycząca przebiegu nauki. Nie bez znaczenia jest też to, że dzieci korzystające z interaktywnych aplikacji uczą się we własnym tempie, a nauczyciel ma możliwość dostosowania aplikacji do specyficznych potrzeb ucznia.
W Auburn stosowano iPady, więc przydałoby się jeszcze sprawdzić, jakie możliwości dają alternatywne tablety. Wydaje się, że dla zastosowania tych urządzeń w edukacji szczególne znaczenie ma prostota obsługi, co wynika m.in. z zastosowania dotykowego interfejsu. Ciekawe efekty mogłoby też dać stosowanie w edukacji interfejsu ruchowego (Kinect), rozwiązań rozpoznawania mowy i innych nowinek. Prawdą jest jednak, że te nowinki trzeba nie tylko wdrażać, ale i uważnie badać pod kątem ich realnych zalet.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|