Internetowi giganci ocenzurowali treść niektórych indyjskich stron wskazanych przez sąd, które miały obrażać hinduistów, muzułmanów oraz chrześcijan - poinformowała agencja Reuters.
reklama
Google i Facebook oraz 19 innych firm działających na terenie Indii zostały poproszone o stworzenie mechanizmów, które pozwoliłyby na szybkie blokowanie kontrowersyjnych treści. Rozwiązania mają być efektem nowego prawa, jakie wprowadzono pod koniec ubiegłego roku.
- Nasz zespół przejrzał wskazane treści i zablokował do nich dostęp z poziomu indyjskich wersji usług YouTube oraz Blogger - powiedziała Paroma Roy Chowdhury, rzeczniczka prasowa firmy Google. Według prawa przyjętego w ubiegłym roku internetowe firmy działające na terenie Indii mają 36 godzin na skasowanie materiałów, co do których wniesiono skargę.
Jak uważa Vinay Rai, który również złożył wniosek o usunięcie wybranych treści, internetowe korporacje powinny przygotować mechanizm, który regularnie wyszukiwałby obraźliwe materiały i automatycznie je blokował, bez oczekiwania za każdym razem na wniosek sądu. Amerykańskim firmom tego typu pomysł nie przypadł jednak go gustu.
Apelację do sądu najwyższej instancji w związku z pozwem jednego z wyznawców hinduizmu złożyły już m.in. Google, Facebook, Yahoo oraz Microsoft. W poniedziałek sąd nakazał jednak wspomnianym koncernom przygotowanie raportu z tego, jak poradziły sobie z blokowaniem wskazanych materiałów. Na jego dostarczenie firmy mają 15 dni.
O tym, że Indie mogą rozpocząć cenzurowanie wybranych witryn, mówiło się już od kilku tygodni. Obecnie jedynie co dziesiąty z 1,2 miliarda obywateli zamieszkujących Indie może się pochwalić dostępem do internetu. Wciąż jest to jednak trzeci do do wielkości kraj pod względem liczby osób korzystających z sieci, wyprzedzany jedynie przez Chiny oraz Stany Zjednoczone.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|