Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Informatyczni giganci zainteresowani nawigacją wewnątrz budynków

23-12-2011, 14:25

Choć na razie działającą technologię tego typu zaprezentowała wyłącznie firma Google, również Microsoft, Nokia oraz RIM są bardzo zainteresowane nawigowaniem wśród budynków.

robot sprzątający

reklama


Jak poinformowała firma analityczna Grizzly Analytics, obok Google'a również Microsoft, Nokia, Qualcomm oraz Research In Motion mogą się pochwalić "dojrzałymi technologiami" umożliwiającymi nawigowanie wewnątrz budynków.

Czytaj także: Google opublikowało dokładniejsze zdjęcia swojej siedziby

Rozwiązania tego typu zawsze sprawiały problemy ze względu na niewielką siłę sygnału GPS wewnątrz biur i nieco lepszą w przypadku większych przestrzeni, takich jak duże hale produkcyjne. Nowoczesne technologie oprócz satelitów GPS do ustalania położenia wykorzystują również pobliskie punkty Wi-Fi, a także żyroskop oraz kompas wbudowane w niemal wszystkie nowoczesne smartfony.

Zdaniem analityków największe szanse w walce z firmą Google o nawigowanie wewnątrz budynków mają Microsoft oraz Nokia. Nowości tego typu prawdopodobnie zawitają na smartfony użytkowników już w 2012 roku, na kiedy to planowana jest premiera platformy Windows Phone "Tango". Korporacja z Redmond posiada również zbiór kilku patentów związanych z nawigacją w warunkach bez dostępu do sygnału GPS.

Warto przypomnieć, że pod koniec listopada Google udostępnił zaktualizowaną wersją aplikacji Mapy, która zawiera eksperymentalne wsparcie dla prowadzenia użytkowników po amerykańskich portach lotniczych oraz najważniejszych punktach użyteczności publicznej. Nową wersję Map Google 6.0 można pobrać za darmo z Android Marketu.

Czytaj także: Apple pracuje nad mapami 3D dla swoich urządzeń (wideo)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *