Pomimo istotnych wysiłków Microsoftu związanych z rynkiem mobilnym, korporacja wciąż jest coraz mniej obecna na smartfonach.
reklama
Jak zauważył serwis TheNextWeb, w tym roku zaledwie dwa miesiące nie oznaczały dla Microsoftu utraty rynku urządzeń przenośnych. W tych przypadkach jednak firma zdołała zaledwie utrzymać posiadane już udziały.
Na początku 2010 roku korporacja z Redmond mogła się pochwalić aż 8,4% udziałów w rynku mobilnym - poinformowało comScore. W październiku firma straciła jednak kolejne 0,2% i ostatecznie jej platforma obecna jest na zaledwie 5,4% smartfonów. W tym samym czasie konkurenci, jak Samsung oraz Apple, wciąż szybko pną się na szczyty popularności, co ostatnio bardzo boleśnie odczuło nawet HTC.
Stosunkowo słabe wyniki Microsoftu mogą jednak dziwić, biorąc pod uwagę udostępnienie we wrześniu odświeżonej wersji platformy mobilnej Windows Phone 7.5. Sprzedaż nowych urządzeń Nokii wyposażonych w Mango dopiero się jednak zaczęła, a więc najbliższe miesiące będą decydujące nie tylko dla fińskiego producenta, ale również Microsoftu.
Według TheNextWeb dalsza utrata rynku przez mobilną platformę Microsoftu będzie jednoznacznym sygnałem zwiastującym porażkę Windows Phone'a. Jeśli platformy nie uratuje całkowite odświeżenie, a także obecność na nowych smartfonach Nokii, trudno zakładać, by cokolwiek innego mogło jej pomóc, szczególnie biorąc pod uwagę niezwykle silnych konkurentów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|