Tym razem główny bohater Akademii Biznesu próbuje dowiedzieć się, czy aby założyć firmę, będzie musiał odwiedzić wiele urzędów, czy też biurokracja na tyle idzie z duchem czasu, że okaże się to dużo prostsze.
Jeszcze kilka lat temu, żeby założyć firmę, należało poświęcić na to sporo czasu i odwiedzić kilka urzędów. Zasadniczo pierwszym krokiem, jaki należało podjąć, była rejestracja firmy w Urzędzie Miasta i Gminy wiążąca się ze złożeniem wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Kolejnym krokiem było złożenie formularza RG-1 w Urzędzie Statystycznym w celu uzyskania numeru statystycznego REGON. Po założeniu firmowego konta bankowego i wyrobieniu pieczątki świeżo upieczony przedsiębiorca musiał odwiedzić Urząd Skarbowy w celu złożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania i uzyskania numeru NIP, a następnie zgłosić płatnika składek do ZUS.
Te procesy są od pewnego czasu stopniowo upraszczane. Obok wprowadzonego w 2009 roku „jednego okienka”, nie tak dawno udostępniono możliwość elektronicznej rejestracji. Od 1 lipca br. osoby fizyczne chcące założyć działalność gospodarczą mają możliwość zarejestrowania jej przez internet. Należy złożyć wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wniosek składany jest na zintegrowanym formularzu CEIDG-1. Więcej szczegółów w poniższym materiale wideo:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|