W 43 programach, poddanych monitoringowi przez KRRiT pod kątem głośności, reklamy były głośniejsze od poprzedzających je audycji, co jest niezgodne z obowiązującym prawem. Przepisy łamią zarówno nadawcy prywatni, jak i Telewizja Polska.
reklama
Monitoring głośności reklam został przeprowadzony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji w czerwcu i lipcu tego roku. Wynika z niego, że zbyt głośne reklamy emitowały w tym czasie m.in. Polsat, Polsat 2, Polsat Sport Extra, Polsat Sport, Polsat Play, Polsat Film, TV 4, religia.tv, TVN Turbo, TVP Sport, TVP Seriale, TVP Historia, TVP2, DOMO TV, TV Puls, Orange Sport, Ale Kino, TV Biznes, MiniMini, iTV, 4fun.tv, CSB TV, Kino Polska.
W przypadku tych nadawców przekroczenia głośności reklam były powyżej granicy 3 dB. W uproszczeniu oznacza to, że emitowane reklamy były dwa razy głośniejsze niż audycje, pomiędzy którymi były emitowane.
Jak poinformowała rzeczniczka KRRiT, przewodniczący Krajowej Rady Jan Dworak wezwał łamiących prawo nadawców do zaprzestania tych praktyk. W przypadku niezastosowania się do wezwania przewodniczącego KRRiT - zgodnie z ustawą o RTV - będzie on mógł nałożyć na nadawcę karę pieniężną w wysokości do 50 proc. rocznej opłaty za używanie częstotliwości przeznaczonej do dostarczania usługi medialnej. W przypadku dużych, ogólnopolskich telewizji opłata za używanie częstotliwości wynosi ok. 10 mln zł.
Pomiary na zlecenie KRRiT prowadził Uniwersytet Muzyczny w Warszawie. Monitoringowi, który odbywał się w dni powszednie, poddano poziom głośności reklam emitowanych przez 58 nadawców. Kolejne badania mają być prowadzone we wrześniu i w kolejnych miesiącach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|