Wielu osobom spodobało się gitarowe Google Doodle, goszczące na stronie Google'a w dniu urodzin Les Paula. Teraz ma ono swoją stałą stronę, a nagrywanie krótkich utworów jest dostępne nie tylko na terenie USA.
9 czerwca na stronie Google'a pojawiło się okolicznościowe logo (Google Doodle), które było czymś w rodzaju wirtualnej gitary. Struny można było szarpać za pomocą myszy lub uderzając w odpowiednie klawisze. Dziennik Internautów opisał, jak grać na Google Doodle, a nasi Czytelnicy (i nie tylko oni) chętnie zajęli się opracowywaniem utworów na ten nietypowy instrument, którego możliwości nie przekraczają tonacji G-dur i ledwo wychodzą poza jedną oktawę.
Mając na uwadze popularność tematu, nie możemy przemilczeć faktu, że gitarowe Google Doodle ma swoje stałe miejsce w sieci, pod adresem www.google.com/logos/2011/lespaul.html.
Nie trzeba już wciskać ikonki klawiatury, aby grać klawiszami. Po prostu można "szarpać" struny myszą lub wciskać odpowiednie klawisze (np. te w zakresie 1-0), jak komu wygodnie. Jest też przycisk do nagrywania, który pozwala zapisać krótki fragment muzyki. Po zakończeniu nagrania zobaczymy jego adres w pasku obok przycisku nagrywania. Ten adres można wysłać znajomym, zamieścić w serwisie społecznościowym itd.
Jeśli ktoś chce znać układ dźwięków w Google Doodle, powinien zajrzeć do tekstu pt. Zagraj na Google Doodle jak Les Paul (podpowiadamy jak).
Ech... byłoby miło, gdyby Google rozwijała to Doodle, dodając do niego kolejne dźwięki, możliwość podciągania strun i może jakiś overdrive albo kaczkę? To byłoby świetne narzędzie do marnowania czasu.
Film poniżej pokazuje, co na Google Doodle wygrał Tom Morello. Oczywiście wykonanie jest złożone w hołdzie Les Paulowi, gitarzyście i człowiekowi określanemu mianem "Edisona przemysłu muzycznego".
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*