Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie ma Ery, jest T-Mobile i co dalej? (wideo)

06-06-2011, 08:36

Wczoraj marka Era została zmieniona na T-Mobile. Wraz z nią pojawiają się nowe oferty i usługi, ale klienci nie mogą zrezygnować ze "starej" umowy bez płacenia kary umownej. Można jednak powiedzieć, że wszyscy uzyskali dostęp do nowych produktów i usług.

konto firmowe

reklama


Jak zapowiadano, wczoraj marka Era odeszła i zastąpiła ją globalna marka T-Mobile. Za tą marką w Polsce nadal będzie stała Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. (PTC), więc zmianie ulega nie tyle firma, co jej zewnętrzna strona widziana przez klientów. Zmienia się marka, wystrój salonów, reklamy. Zmienią się także oferty.

Nowi klienci będą zawierać umowy powiązane tylko z nową marką i nowymi ofertami. Stare umowy obowiązują nadal i trzeba mieć świadomość, że zostały one zawarte z ciągle istniejącą PTC. Heyah pozostanie na rynku jako marka niezależna.

>>> Czytaj:  Ruszyła strona T-Mobile.pl, czyli Era odchodzi

Zmiana marki jest korzystna dla Deutsche Telekom, który jest nowym właścicielem Ery. Globalna marka będąca w jego rękach, używana już w krajach UE i USA, zwiększy teraz zasięg. Jednocześnie będzie można zaoszczędzić na reklamach i marketingu. Przedstawiciele PTC wierzą również, że marka T-Mobile jest bardziej konsumencka, weselsza i bardziej godna zaufania. Era i jej niebieskie kolory bardziej kojarzyły się z biznesem.

Na polskim rynku telefonii komórkowej mieliśmy już jedną zmianę marki lokalnej na globalną. Zapewne wielu naszych Czytelników pamięta markę Idea, która działała w latach 1998-2005 i została porzucona na rzecz Orange.

Co nowego?

Informacje na temat ofert T-Mobile w Polsce znajdziemy na stronie T-Mobile.pl. Są tam opisane taryfy, telefony, oferty dostępu do internetu i telefonii stacjonarnej. Jest też zakładka dla stałych klientów, a w niej m.in. archiwalne dokumenty Ery (cenniki itd.).

W Dzienniku Internautów wspominaliśmy już o nowych ofertach i usługach, jakie wprowadza T-Mobile w Polsce. Przypomnijmy:

  • Wszędzie w sieci - ma być atrakcyjna ze względu na koszt 1 MB transferu danych, który wyniesie zaledwie 18 groszy. Ma gwarantować pełną kontrolę kosztów transferu danych za granicą. Przy każdym otworzeniu przeglądarki internetowej klient zobaczy bezpłatną stronę, na której jednym kliknięciem będzie mógł wybrać odpowiedni dla siebie pakiet danych. O wykorzystaniu 80% dostępnych MB klient zostanie poinformowany przez wyświetlenie bezpłatnej strony. W ramach usługi "Wszędzie w sieci" będą oferowane pakiety dzienne, tygodniowe i miesięczne. Najmniejszy z nich o wielkości 4 MB będzie można aktywować na jeden dzień za 9 złotych, a największy - 1 GB - na tydzień za 183,27 złotych.
  • Wszędzie rozmawiaj - usługa, w której klient za 9 złotych otrzymuje multipakiet 30 jednostek wymienianych na SMS-y, MMS-y lub minuty. Pakiet można wykorzystać w roamingu w UE na połączenia głosowe, SMS-y i MMS-y oraz w Polsce na międzynarodowe połączenia głosowe, SMS-y i MMS-y do UE. Z usługi „Wszędzie rozmawiaj” będą mogli skorzystać klienci wszystkich segmentów: abonamentowego, Mix oraz Tak Tak.
  • Oferty Zawsze (rozmawiaj, w kontakcie, blisko, biznes, biznes Max) - w ramach których klienci otrzymają możliwość nielimitowanych i bezpłatnych połączeń zarówno na krajowe numery T-Mobile, włączając klientów Ery i Tak Taka, jak i na numery T-Mobile na świecie. Opcja ta jest dostępna na okres 3 miesięcy w niższych abonamentach lub na zawsze w tych droższych (od 149 zł). 

Więcej informacji na temat taryf można znaleźć pod adresem www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/taryfy#.

Z marką T-Mobile wprowadzono nową platformę dla miłośników muzyki - T-Mobile Music. Zastąpi ona dotychczasowy portal Era Music Garden. W nowej odsłonie portalu znalazł się przewodnik po letnich festiwalach. Więcej na stronie www.t-mobile-music.pl.

Inny nowy portal T-Mobile to T-Mobile Trendy. Zastąpił on dotychczasowy serwis Twoja Era Online. W portalu znajdują się sekcje na temat mobilnych trendów i nowinek, wydarzeń ze świata muzyki i filmu, praktycznych porad dla fanów aplikacji i telefonów komórkowych, a także dział wideo-testów.

Zmiana umowy?

Jak już wspomnieliśmy, stare umowy ciągle obowiązują (do dnia ich zakończenia). Nie nastąpiła bowiem taka zmiana w regulaminie lub cenniku, która byłaby dla klienta niekorzystna.

Klienci, których umowa się kończy, powinni tę umowę odnaleźć i zorientować się, na jakich warunkach jest ona przedłużana. Nie jest bowiem pewne, że automatycznie dostaniemy nowe i lepsze warunki. Trzeba przy okazji rozważyć, czy oferta T-Mobile jest tą najkorzystniejszą. Bądź co bądź zmiana umowy to okazja, aby wypróbować jednego z konkurentów T-Mobile.

Konkurenci jeszcze nie zareagowali ofertami na wejście marki T-Mobile do Polski. Fakt ten skomentował jednak Marcin Gruszka, rzecznik Play.

- Jakby na to nie patrzeć, tak duże zmiany są bardzo inspirujące dla całego rynku, dla konkurentów. Co najważniejsze, korzystają na tym zamieszaniu najwięcej klienci (plus domy mediowe). Pisałem już, że staram się unikać porównań z ofertami konkurencji, ale chyba nie przesadzę pisząc, że nasza oferta ciągle daje radę. Już jutro wysyłamy zaproszenia na kolejną konferencję prasową! - czytamy na blogu Play.

Pomiędzy wierszami da się wyczytać, że Play raczej nie odpuści. Inni operatorzy też nie będą biernie przyglądać się poczynaniom T-Mobile, nawet jeśli w tym momencie można odnieść takie wrażenie.

Poniżej zamieszczamy nowy spot T-Mobile.

>>> Czytaj: (akt.) Ceny połączeń będą spadać wolniej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: T-Mobile