Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Aplikacje mobilne i witryny społecznościowe przyszłością e-commerce

17-03-2011, 17:02

Coraz częściej smartfony zastępują nam komputery, nie ma więc nic dziwnego w prognozach Gartnera, które zakładają znaczny udział tej platformy w rynku e-commerce.

Facebook zapowiedział niedawno, że zamierza rozpocząć w kilku amerykańskich miastach testy usługi inspirowanej Gruponem. To jednak dopiero początek handlu w sieciach społecznościowych.

>>Czytaj także: Wizualizacja kontaktów w Facebooku i LinkedIn

Sonda
Kupowałeś już coś w sieci wykorzystując smartfona?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Gartner przewiduje, że już w 2015 roku połowa zakupów w sieci będzie się odbywała w otoczeniu serwisów społecznościowych oraz mobilnych aplikacji. W związku z tak odważnymi prognozami, analitycy przygotowali kilka porad dla właścicieli internetowych sklepów.

Autorzy raportu wspominają między innymi o tym, że zmuszanie użytkowników do tworzenia kont w mobilnych narzędziach powinno być możliwe na każdym etapie zakupów, nie tylko na początku, jak to jest w wielu przypadkach.

Równie istotne jest dostosowywanie sklepów do różnych rodzajów telefonów, gdyż witryna wyglądająca dobrze na nowoczesnym smatfronie wcale nie musi się sprawdzić na starszych urządzeniach, często używanych ze względu na cenę.

Warto także pamiętać, że media społecznościowe to nie bombardowanie użytkowników linkami do ciekawych ofert. Ważniejsza jest tu więź z użytkownikiem, która jednak powinna być podtrzymywana za pośrednictwem wszystkich najpopularniejszych platform.

>> Czytaj także: Rewolucja w Tunezji. Historia w social media. #sidibouzid


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gartner