Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook uruchomi nowy system komentarzy

01-02-2011, 08:46

Komentarze od największego na świecie serwisu społecznościowego nie są nowością, jednak obecny poziom udziałów w rynku jest zdecydowanie poniżej ambicji giganta.

Już we wrześniu ubiegłego roku krążyły plotki na temat rewolucji, jaka miała dotknąć niezbyt popularną wtyczkę Facebook Comments. Władze serwisu otwarcie mówiły: Testujemy obecnie nową wtyczkę komentarzy na blogu Facebooka i blogu dla developerów, która gromadzi opinie użytkowników i deweloperów oraz skupia się na społecznej wartości, autentyczności i rankingu. Więcej na ten temat będziemy mogli zdradzić w nadchodzących tygodniach.

>>Czytaj także: Telefon Facebooka - plotka powraca

Sonda
Wstawisz nowe komentarze Facebooka na swoją stronę?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Kolejne tygodnie nie przynosiły jednak żadnych informacji, aż do niedawna, gdy wiele nieoficjalnych źródeł zaczęło donosić o poważnych zmianach, jakie szykuje Facebook. Nowa wersja wtyczki komentarzy ma być pełnoprawną alternatywą dla startupów takich, jak Disqus, Echo czy Livefyre.

Jak łatwo się domyślić, Facebook chce znacznie pogłębić integrację komentarzy z serwisami, na których będzie obecny. Poza łatwym kopiowaniem nowych wiadomości na naszą społecznościową ścianę, prawdopodobnie wybrane wiadomości będą się mogły pojawiać także na fanpage'ach. Niewątpliwie również osławiony przycisk "lubię to" będzie zintegrowany z nową wtyczką.

Już teraz mówi się o tym, że jednymi z pierwszych, którzy skorzystają z nowej usługi Facebooka, będą rozpoznawalne marki, takie jak Reuters, Universal Music Group/Interscope czy Sports Illustrated.

Nowości w komentarzach Facebooka
fot. ReadWriteWeb - Nowości w komentarzach Facebooka
Bardzo istotną kwestią pozostaje sposób logowania się do tego typu systemu komentarzy. Jak zwraca uwagę serwis CNet, bardzo wielu użytkowników chce pozostać anonimowymi podczas wyrażania kontrowersyjnych opinii. Równie często internauci posługują się kilkoma identyfikatorami zależnie od typu społeczności, z jaką wchodzą w interakcję. Wiązanie każdego komentarza z prawdziwym imieniem i nazwiskiem jest więc dla wielu nie do zaakceptowania.

Niektóre źródła na Twitterze wskazują, że nowa wtyczka Facebooka ma obsługiwać również logowanie z wykorzystaniem konta Google, Yahoo czy Twittera, jeśli wydawcy będą tego wymagali. To duże zaskoczenie, biorąc pod uwagę spięcia, do jakich dochodziło w ostatnich miesiącach między internetowymi gigantami.

>>Czytaj także: Facebook: 355 mln USD zysku w 9 miesięcy


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: CNET