Nad dwoma smartfonami pracuje Facebook wspólnie z INQ - podaje agencja Bloomberg. Urządzenia mają najpierw pojawić się w Europie. Z informacji, jakie można znaleźć na stronie Bluetooth.org, już wywnioskowano, że jedno z urządzeń może nosić nazwę INQ Cloud Touch.
reklama
Plotki o "telefonie Facebooka" słyszeliśmy już we wrześniu. Mówiono m.in., że serwis społecznościowy buduje oprogramowanie dla smartfonów i współpracuje z inną firmą w celu opracowania odpowiedniego sprzętu. Mark Zuckerberg zdementował później te pogłoski.
Plotka o telefonie Facebooka jednak wróciła. Agencja Bloomberg powołująca się na "ludzi zbliżonych do sprawy" podaje, że Facebook pracuje nad dwoma telefonami wspólnie z INQ. Urządzenia mają się pojawić w Europie w pierwszej połowie 2011 r. oraz w USA w drugiej połowie roku. Mają działać pod kontrolą systemu Android i pojawią się w ofercie operatora AT&T.
Ponadto Bloomberg podaje, że Facebook jeszcze nie zdecydował, czy telefony będą oznaczone jego marką. Jedno z urządzeń ma mieć klawiaturę QWERTY, drugie będzie smartfonem dotykowym podobnym do iPhone'a. Przedstawiciele Facebooka nie potwierdzili tych informacji, ale przyznali, że współpracują z INQ (źródło: Bloomberg, Facebook Said to Be Working on Phones With INQ for AT&T).
Ciąg dalszy plotek znajdziemy w serwisach PacketNow oraz Techland. Pierwszy z wymienionych serwisów zauważył opis urządzenia o nazwie INQ Cloud Touch na stronie Bluetooth.org. Urządzenie to uzyskało niedawno certyfikację Bluetooth. W opisie dało się przeczytać, że telefon "ma wbudowanego Facebooka", a ekran domowy "cechują liczne punkty dostępowe do różnych funkcji Facebooka, podczas gdy dynamiczny widget wyświetla aktualizacje statusu, albumów, wideo i fotografii".
Wspomniany opis nadal jest na stronie Bluetooth.org, ale usunięto z niego nazwę INQ Cloud Touch oraz zdania odnoszące się do Facebooka, co zauważył Techland. Więcej na ten temat w tekście pt. First 'Facebook Phone' Outed: INQ Cloud Touch With Android?
Po co Facebookowi taki telefon? Może chodzić o zaistnienie w przyszłości na rynku reklamy mobilnej. Jeszcze nie jest bardzo opłacalna, ale to obiecujący rynek. Aplikacje Facebooka nie prezentują użytkownikowi reklam, ale może się to zmienić. Poza tym mobilność serwisu wzmacnia przywiązanie użytkowników do jego usług i nawet jeśli nie przynosi korzyści bezpośrednich, jest bardzo istotne dla utrzymania pozycji lidera na rynku serwisów społecznościowych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|