Po wysłaniu e-PIT za 2010 rok podatnik powinien pobrać urzędowe potwierdzenie odbioru i przechować je przez pięć lat, czyli do końca 2016 roku.
reklama
Podatnicy rozliczający się przez internet muszą pamiętać nie tylko o zasadach wypełniania i wysyłania zeznań, lecz także o zasadach obowiązujących po wysłaniu e-PIT. Jeśli po wysłaniu zeznania system wyświetli komunikat nr 200, to będzie to oznaczało, że dane zostały pozytywnie zweryfikowane, a podatnik otrzyma numer referencyjny. Jest on niezbędny do pobrania urzędowego potwierdzenia odbioru (UPO), które potwierdza, że podatnik rozliczył się za 2010 rok.
Jak wyjaśnia Sebastian Jankowiak z Kancelarii Doradztwa Podatkowego w Poznaniu, UPO należy przechowywać przez okres pięciu lat, licząc od roku następnego po złożeniu zeznania. Ekspert przypomina, że przechowywanie dokumentacji podatkowej dotyczy nie tylko deklaracji, lecz także wszelkich materiałów potwierdzających wyliczenia, które są zawarte w zeznaniach rocznych.
– W razie kontroli skarbowej podatnik zostanie poproszony o przedstawienie dowodów świadczących np. o zasadności stosowanych ulg – przypomina Sebastian Jankowiak.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Potwierdzenie wysłania e-PIT za 2010 rok trzeba zachować
Łukasz Zalewski
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|