Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Awaria w mBanku - nieprawidłowe dane w przelewach

redakcja 29-11-2010, 18:07

Czarny poniedziałek w mBanku. Przelewy trafiają do innych adresatów, zgadzają się tylko kwoty. mBank analizuje problem. Przedstawiamy także stanowisko rzecznika prasowego mBanku.

robot sprzątający

reklama


Wraz z awarią pojawił się problem w kontaktowaniu się z mBankiem
fot. - Wraz z awarią pojawił się problem w kontaktowaniu się z mBankiem
 mBank zanotował dziś awarię, która związana jest z przelewami i księgowaniem. Jak informują nas Czytelnicy, trafiły do nich przelewy kierowane do zupełnie innej osoby, choć kwota, którą mieli otrzymać się zgadza. Dodatkowo w szczegółach przelewu znajduje się informacja o innym numerze konta, niż posiada adresat.

>> Czytaj też: Ponowna awaria systemu Visa

Sonda
Czy zostałeś dotknięty awarią mBanku?
  • tak
  • nie
  • nie wiem jeszcze
wyniki  komentarze

Nie wiadomo dokładnie, ile osób zostało dotkniętych problemem. Na forum mBanku zgłaszają się kolejni klienci z podobnymi problemami. Ostatnie dni miesiąca są jednym z kilku okresów wypłaty wynagrodzeń, a co za tym idzie wzmożonej aktywności i ilości przelewów. Problem pojawia się także w SMS-ach informujących o przelewach (niewłaściwe są nazwa ich nadawców).

Podczas awarii klienci mBanku nie mogą sprawdzić historii
fot. - Podczas awarii klienci mBanku nie mogą sprawdzić historii
Nawet jeśli problem zostanie rozwiązany, doszło do ujawnienia danych osobowych nadawców przelewów, takich jak imię i nazwisko, dane firmy, adresy zamieszkania itp.

Problem dotyczy zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Jedna z firm poinformowała nas, że nie otrzymała żadnego z przelewów, który byłby przeznaczony dla niej. Prawdopodobnie produkty zakupione przez klientów nie zostaną wysłane tego samego dnia.

Jak wstępnie dowiedział się Dziennik Internautów, problem jest analizowany przez mBank. Klienci nie mogą dodzwonić się na infolinię, która jest przeciążona, a w efekcie kolejkowana. Ostatecznie mLinia została zablokowana. Podobny problem pojawia się przy próbie skorzystania z mChatu. O szczegółach sprawy będziemy informować na bieżąco.

>> Czytaj też: mBank: Problemy z logowaniem i czatem

- Informujemy, że z powodów technicznych część zewnętrznych przelewów przychodzących, zaksięgowanych na rachunkach Klientów mBanku, mogła zawierać niepoprawne dane (np. dotyczące nadawcy lub tytułu operacji). Zapewniamy, że kwoty przelewów były prawidłowe, a księgowania dotyczyły wyłącznie osób, które spodziewały się zasilenia rachunku. Obecnie trwają prace nad usunięciem trudności - do czasu ich zakończenia nie będzie dostępny podgląd historii operacji na rachunkach - tłumaczy rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski.

Jak dowiedział się Dziennik Internautów, problem dotyczy także klientów MultiBanku. Krzysztof Olszewski zapewnia, że przelewy wychodzące i przychodzące, zewnętrzne i wewnętrzne są realizowane na bieżąco. Niedostępny jest jednak podgląd historii operacji.

Aktualizacja

Kilkanaście minut temu mBank poinformował na firmowym blogu, iż przelewy zewnętrzne, przychodzące dziś w ramach kolejnej sesji, zostały zrealizowane prawidłowo. Na stronach mBanku czytamy również, że został już przywrócony dostęp do podglądu historii operacji na rachunku. Natomiast niedostępne pozostają szczegóły przelewów przychodzących z dnia 29 listopada br.

Przedstawiciele mBanku informują ponadto, że klienci, którzy odnotowali nieprawidłowe przelewy, nie muszą składać reklamacji ani informować o każdym niepoprawnym przypadku banku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl