Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego i akademickiego ruszyła oferta kursów językowych. Nowym rozwiązaniem ma być Internetowa Szkoła Językowa, która pozwala w domowym zaciszu uczyć się języka obcego. O projekcie rozmawiamy z Mariuszem Kabakiem i Magdaleną Szajnóg, założycielami LingoLab.
reklama
Dziennik Internautów (DI): Szkoły języków obcych przez internet nie są popularne w naszym kraju. Skąd wziął się pomysł na stworzenie takiej wirtualnej placówki?
LingoLab (LL): To prawda, że szkoły językowe nauczające przez internet są nowością w Polsce. Sam pomysł na otworzenie szkoły pojawił się dosyć niespodziewanie. Pewnego wieczoru, siedząc z grupą znajomych przy kawie i rozmawiając na „życiowe tematy”, zdałam sobie sprawę, jak szybko żyjemy i jak niewiele czasu mamy na rozwijanie własnych zainteresowań. Codzienna praca pochłania ogromną część naszego życia. Często nie starcza nam już czasu na realizację własnych potrzeb i pragnień, takich jak nauka języków obcych czy poświęcenie się własnemu hobby. Dlatego chcąc wyjść naprzeciw takiemu wyzwaniu, postanowiłam zaoferować internautom ten dość nietypowy sposób nauki języka obcego. Jestem przekonana, iż nauka przez internet jest idealnym rozwiązaniem dla wielu zapracowanych i „zabieganych” ludzi, którym często brakuje czasu na osobisty rozwój, naukę i doskonalenie swoich umiejętności, nie tylko językowych.
DI: Niewątpliwie, aby ruszyć z projektem na szerszą skalę, potrzebne są środki. Dlatego pojawia się pytanie, czy projekt został dofinansowany lub przebywał w inkubatorze przedsiębiorczości?
LL: Rzeczywiście takie przedsięwzięcie wymaga ogromnych nakładów finansowych, zwłaszcza jeśli osobom zaangażowanym w rozwój takiego projektu zależy na stworzeniu innowacyjnej metody nauczania przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów zapewniających szybką i skuteczną naukę. Dzięki nowatorskiej metodzie prowadzenia kursów językowych nasz pomysł na projekt uzyskał wsparcie finansowe ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia”.
DI: Większość prac w domowym zaciszu wykonujemy opieszale i mało starannie. Czy nauka w domu przez internet daje efekty?
LL: Niezależnie od sposobu, w jaki uczymy się, każda metoda nauki może być skuteczna i efektywna. Oczywiście dużo zależy od motywacji osób uczestniczących w kursie. W przypadku samodzielnej nauki istnieje duże prawdopodobieństwo, że szybko zniechęcimy się i zaniechamy dalszych wysiłków. Dlatego nasza szkoła skutecznie angażuje uczniów w proces nauki języka, wykorzystując do tego internet. Każde zajęcia odbywają się „na żywo” z lektorem, dzięki czemu mamy stały kontakt z prowadzącym, zupełnie jak w zwykłej szkole. W małych grupach uczniowie regularnie spotykają się z nauczycielem, który przeprowadza zajęcia w tak zwanej wirtualnej klasie. Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii i programów komputerowych uczniowie mogą aktywnie uczestniczyć we wszystkich spotkaniach z lektorem. Uczestnicy kursu widzą siebie nawzajem, mogą swobodnie rozmawiać, rozwiązywać interaktywne ćwiczenia, oglądać filmy i odsłuchiwać nagrania udostępniane przez lektora. Wykorzystywana przez nas metoda gwarantuje skuteczną, szybką oraz przyjemną naukę języka obcego.
DI: Jaka jest różnica pomiędzy tradycyjną szkołą a wirtualnym odpowiednikiem?
LL: Nauka w internetowej szkole językowej LingoLab zapewnia szereg korzyści w porównaniu do nauki w tradycyjnej szkole.
Po pierwsze, uczestniczymy w zajęciach wprost z domu lub biura, co zapewnia komfort i wygodę nauki bez konieczności opuszczania ulubionego fotela. Wystarczy włączyć komputer i o ustalonej godzinie połączyć się przez internet z lektorem i innymi uczestnikami kursu.
Po drugie, oszczędzamy czas i pieniądze, które w przypadku nauki w tradycyjnej szkole trzeba przeznaczyć na dojazdy.
Po trzecie, nasi lektorzy są tam, gdzie Ty, dlatego możesz wyjechać na drugi koniec Polski, na wakacje lub w podróż służbową i nadal uczestniczyć w kursie. Wystarczy, że połączysz się z nami przez internet.
Po czwarte, podczas zajęć korzystamy z najnowszych materiałów edukacyjnych w postaci podręczników elektronicznych, które zapewniają ciekawą i wygodną naukę w każdych warunkach.
Po piąte, wszystkie lekcje są nagrywane w formacie audio-wideo, dzięki czemu nawet gdy opuścisz zajęcia, możesz je odsłuchać dowolną ilość razy. W każdej chwili możesz też powtarzać materiały z poprzednich lekcji.
Po szóste, wszystkim naszym uczniom zapewniamy dostęp do platformy e-learningowej, na której znajdują się wszelkiego rodzaju materiały ćwiczeniowe do wykorzystania w ramach kursu. Ponadto masz możliwość kontaktu z lektorem, który czuwa nad uczestnikami kursu, przydzielając im dodatkowe ćwiczenia dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego studenta.
Dodatkowo szanując czas naszych słuchaczy, oferujemy elastyczne godziny zajęć. Organizując wszystkie spotkania, staramy dopasować się do preferencji uczniów. Chcemy umożliwić naukę wszystkim osobom, które chcą nauczyć się języka. Internetowy charakter naszej szkoły umożliwia uczestniczenie w kursach językowych również osobom niepełnosprawnym ruchowo, dla których dojazd do tradycyjnej szkoły może stanowić barierę nie do pokonania.
DI: Podobne projekty działają już w innych krajach. Jakie są różnice pomiędzy nauczaniem u nas a w innych krajach?
LL: W innych krajach, szczególnie Europy Zachodniej i w Stanach Zjednoczonych, nauka przez internet jest dużo bardziej popularna. Jest stosowana przez znane ośrodki naukowe. Uważam, iż w naszym kraju taka metoda nauki jest nadal niedoceniana, zwłaszcza przez nauczycieli i osoby zajmujące się edukacją prowadzoną w tradycyjny sposób. Prawdopodobnie wynika to z wolniejszego tempa rozwoju internetu w Polsce i przywiązania ludzi do starych metod nauczania, które w dzisiejszych realiach stają się coraz mniej efektywne.
Tradycyjny model nauczania w naszym kraju często narzuca lektorowi sposób przekazywania wiedzy w formie wykładu, podczas którego uczniowie są jedynie biernymi słuchaczami. Nauka przez internet jest przeciwieństwem tego modelu. W małej grupie uczniowie mogą aktywnie uczestniczyć w zajęciach, zadawać pytania, dyskutować między sobą na zadany temat, wyjaśniać z lektorem niezrozumiałe zagadnienia językowe, co sprawia, że nauka przebiega w naturalny sposób, a chęć i motywacja do zdobywania wiedzy wzrasta.
DI: Z jakich osób składa się zespół LingoLab? Czy są to wykwalifikowane osoby?
LL: Zespół LingoLab składa się wyłącznie z wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów. Jako pomysłodawczyni projektu jestem dyplomowaną anglistką z praktyką w nauczaniu języka angielskiego. W skład kadry lektorskiej wchodzą absolwenci wydziałów anglistyki, z uczelni wyższych z różnych miast Polski. Za część informatyczną projektu odpowiada zespół IT, który posiada doświadczenie we wdrażaniu systemów informatycznych oraz w zarządzaniu projektami IT.
DI: Czego potrzebuje uczeń, aby mógł rozpocząć naukę języka obcego?
LL: Nauka języka obcego w LingoLab jest dziecinnie prosta. Słuchacz nie musi nic instalować na swoim komputerze, nasze programy działają w przeglądarkach internetowych. Aby rozpocząć kurs, uczeń potrzebuje jedynie chęci do nauki, komputera podłączonego do internetu oraz słuchawek z mikrofonem, które dostaje od nas gratis.
DI: Ile osób uczy się języków obcych w LingoLab? Optymistycznie patrząc w przyszłość, liczba może wzrosnąć czy są jakieś ograniczenia, limity na każdy sezon?
LL: LingoLab jest startupem, a więc dopiero rozpoczynamy swoją działalność. Październik jest miesiącem, w którym organizowane są pierwsze kursy dla naszych słuchaczy. W tym miesiącu przewidujemy bardzo duże rabaty dla pierwszych chętnych, np. zniżka 50% za polecenie znajomego. LingoLab jest rozwiązaniem skalowalnym, oznacza to, że jesteśmy w stanie zwiększyć ilość kursów w zasadzie w każdym momencie, jeśli pojawi się takie zapotrzebowanie. Kursy mogą startować co miesiąc.
DI: Jakich języków nauczacie w internetowej szkole?
LL: Na chwilę obecną dostępne są kursy z języka angielskiego na wszystkich poziomach trudności językowej, czyli od poziomu podstawowego do zaawansowanego.
Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania kolejnych języków, które w niedalekiej przyszłości planujemy wprowadzić do oferty naszej szkoły. Będą to między innymi angielski biznesowy, niemiecki oraz chiński.
DI: Czy przygotowujecie swoich uczniów do egzaminów maturalnych, zaliczeń i certyfikatów?
LL: Stosowana przez nas technika nauczania oparta jest na podejściu komunikatywnym. Metoda nauki jest ukierunkowana na zdobycie umiejętności swobodnego komunikowania się w życiu codziennym, np. w szkole, w pracy czy w podróży. Uczniowie mają bardzo dużo okazji do mówienia, wymiany informacji opartej o życiowe sytuacje. Gramatyka jest uczona w kontekście sytuacyjnym. Takie podejście wyrabia nawyk swobody w porozumiewaniu się w danym języku obcym. Nie przygotowujemy naszych słuchaczy do zdania konkretnych certyfikatów. Kursy przygotowane pod zdanie określonego certyfikatu uczą ściśle wybranych zagadnień językowych, my podchodzimy do nauki języków obcych bardziej kompleksowo.
DI: Jeśli szkoła nie będzie się rozwijać, prawdopodobnie zostanie wciągnięta przez rynek. Jakie są plany na przyszłość?
LL: Etap przygotowań do rozpoczęcia działalności szkoły trwał kilkanaście miesięcy, podczas których były przeprowadzane dogłębne analizy rynku, potrzeb potencjalnych klientów oraz testowane różne modele biznesowe. Nasz biznes plan przewiduje szereg działań, które może podjąć konkurencja, jak również działania zaradcze w trudnych realiach rynkowych. Na początek planujemy rozszerzenie naszej oferty o kolejne, atrakcyjne i rzadko spotykane języki obce oraz kursy sprofilowane pod konkretne grupy zawodowe. Jesteśmy przekonani, iż wraz z postępem technologicznym w Polsce liczba osób chętnych do nauki w ten na razie dość „nietypowy” sposób będzie stale wzrastać.
Więcej o szkole na LingoLab.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*