Jakie są cele strategiczne i plany spółki? Na co zostaną przeznaczone środki uzyskane w ramach emisji? Na czym opiera się przewaga konkurencyjna easyCALL.pl na rynku? Na te i wiele innych pytań odpowiadał podczas czata giełdowego Michał Jakubowski - Prezes Zarządu Spółki easyCALL S.A.
Jakie są cele strategiczne spółki?
Cele strategiczne to zwiększenie ilości Klientów telefonii stacjonarnej, których obecnie jest ok. 4 tys. Nasze plany zakładają pozyskanie ok. 10 tys. nowych Klientów w pierwszym roku po pozyskaniu kapitału.
Kiedy nastąpi debiut spółki na NC? Czym spowodowana jest decyzja o wejściu na NewConnect?
Liczymy na to, że będzie to miało miejsce w III kwartale tego roku. Przede wszystkim zależy nam na pozyskaniu kapitału na dalszy rozwój, ponadto są to względy prestiżowe i przejrzystości działania Spółki.
Jaką kwotę planujecie Państwo pozyskać w ramach emisji i na co zamierzacie przeznaczyć te środki?
Planujemy pozyskać ok. 1,5-2 mln zł. Chcemy je przeznaczyć na pozyskiwanie nowych Klientów. Ponadto rozwój oferty resellerskiej, rozwój oferty post-paid dla telefonii internetowej + telefonia komórkowa (MVNO).
Ile akcji spółki będzie znajdować się w obrocie? Jak będzie przewidywana kapitalizacja spółki?
W sumie w obrocie znajdować się będzie do 1,2 mln akcji. Kapitalizacja spółki - ocieramy się o cenę emisyjną, której publicznie nie możemy udostępnić. Wycena spółki na obecny moment (przed inwestycją) to ok. 8 mln zł.
Co przemawia za zakupem akcji easyCALL?
1. Bardzo szybki wzrost wartości Spółki w przestrzeni ostatnich 3 lat.
2. Dobry produkt, bardzo szeroka grupa docelowa.
3. Sprawdzony model biznesowy.
Jakie są główne ryzyka związane z działalnością spółki?
Działamy na rynku regulowanym, a obecne regulacje są korzystne dla operatorów alternatywnych. Nie jesteśmy w stanie stwierdzić natomiast, czy będzie tak zawsze. Kolejne ryzyko to ryzyko konkurencji - na rynku działa wiele firm, więc jest to na pewno istotny element ryzyka.
Co powoduje, że są Państwo lepsi od konkurencji?
Naszą podstawową przewagą jest oferowanie usług, które w ramach jednego "pakietu" mogą być wykorzystywane wieloma kanałami, np. w przypadku telefonii internetowej Klient może korzystać z usług przez komputer (specjalny program na nim instalowany), ale również przez numer dostępowy czy też dedykowane urządzenia. W przypadku usług telefonii stacjonarnej - staramy się przyciągać Klientów atrakcyjnymi cenami, natomiast w przypadku dostępu do internetu - atrakcyjnymi pakietami dodatkowymi.
Czy mają Państwo plany przejęcia innych podmiotów na rynku?
Tak - zdecydowanie jesteśmy zainteresowani akwizycją innych podmiotów. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma firmami o podobnym do naszego profilu. W niektórych przypadkach posiadamy podpisane listy intencyjne, które dają nam wyłączność na takie rozmowy.
Czy planujecie pozyskać dotacje z UE? Jeśli tak, to na co zostaną one przeznaczone? Jeśli nie, to dlaczego?
Tak - chociażby sam projekt pozyskania kapitału przez NewConnect jest wspierany ze środków unijnych (podpisaliśmy już odpowiednią umowę z PARP). W przyszłości również planujemy korzystanie z tych pieniędzy.
Nie boją się Państwo konkurencji ze strony nowych mediów, telefonii komórkowej? Co stanowi Państwa przewagę?
Na pewno nie możemy lekceważyć żadnej konkurencji - w tym tej ze strony telefonii komórkowej. Jednak w niedalekiej przyszłości te ryzyka mogą się odwrócić - wzrost popularności mobilnych technologii internetowych powoduje coraz większe szanse dla usług głosowych w technologii VoIP.
Czy trudna sytuacja ekonomiczna w 2009 roku spowodowała jakieś problemy Spółki?
EasyCALL.pl oferuje usługi, które pozwalają na zmniejszenie kosztów, które Klient już ponosi, zatem trudna sytuacja rynkowa sprzyja pozyskiwaniu nowych Klientów, którzy są bardziej wrażliwi na wszelakie oferty, które pozwalają im oszczędzać. Dla nas był to dobry rok.
Na jakim poziomie prognozowane są wyniki finansowe na 2010 rok? Jak kształtują się prognozy na przyszłe lata?
Wynik w dużej mierze zależy od sukcesu emisji prywatnej, którą właśnie realizujemy. Zakładając, że pozyskamy środki na dalszy rozwój powinniśmy osiągnąć wynik sprzedaży na poziomie ok. 4,5 mln zł., przy zysku netto ok. 200 tys. zł. (rok 2010).
Pełny zapis czata znajduje się pod adresem http://czat.ipo.pl/archiwum
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*