Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook obiecuje: zmienimy podejście do prywatności

24-05-2010, 14:15

Facebook uprości ustawienia prywatności, w tym zarządzanie zewnętrznymi usługami. Zapowiedział to CEO Facebooka Mark Zuckerberg w artykule w The Washington Post. Podobne zapowiedzi padły już z ust innych przedstawicieli serwisu, a z ankiety firmy Sophos wynika, że wielu użytkowników Facebooka rozważa skasowanie konta.

robot sprzątający

reklama


Najpopularniejszy serwis społecznościowy był ostatnio celem wielu krytyków. Za zbyt lekkomyślne podejście do prywatności skrytykowali go m.in. amerykańscy senatorowie oraz przedstawiciele europejskich urzędów odpowiedzialnych za ochronę danych. Sygnał płynący z tej krytyki był taki, że Facebook udostępnia zbyt wiele danych bez wyraźnej zgody użytkownika. Poza tym obawy dotyczą tego, w jaki sposób Facebook przekazuje dane innym firmom.

Dziś na łamach The Washington Post pojawił się tekst autorstwa szefa Facebooka Marka Zuckerberga pt. From Facebook, answering privacy concerns with new settings. Jest w nim wiele deklaracji mówiących o tym, jak postępowy i przyjazny użytkownikowi jest Facebook. Warto z tekstu wyłuszczyć bardziej konkretne zapowiedzi i opinie.

  • Mark Zuckerberg przyznał, że użytkownicy potrzebują prostszych ustawień prywatności, a nie wielu rozdrobnionych opcji, co początkowo wydawało się lepszym pomysłem. 
  • Facebook dostarczy prostsze ustawienia prywatności oraz proste narzędzie do wyłączenia wszystkich zewnętrznych usług.
  • Zdaniem Zuckerberga wielu ludzi świadomie publikuje dużo informacji o sobie, aby inni mogli ich łatwiej znaleźć. CEO Facebooka nie odnosi się jednak w tekście do kwestii, jaką jest domyślność niektórych ustawień.
  • Mark Zuckerberg zapewnił, że Facebook daje użytkownikom kontrolę, nie udostępnia informacji serwisom zewnętrznym bez zgody użytkownika, nie przekazuje osobistych informacji reklamodawcom i nie sprzedaje nikomu tych informacji.

Kilka dni przed ukazaniem się tekstu w The Washington Post inni przedstawiciele Facebooka zapowiadali zmiany w zakresie prywatności. Wspominaliśmy o tym w DI. 

Czyżby Facebook przestraszył się tego, że 31 maja część użytkowników może opuścić Facebooka w proteście przeciwko lekceważeniu prywatności? Trudno powiedzieć. Przedstawiciele Facebooka mówią, że prace nad nowymi rozwiązaniami trwają od wielu tygodni i są wynikiem wsłuchiwania się w opinie użytkowników.

Facebook może się jednak obawiać ucieczki użytkowników, niekoniecznie w związku z zorganizowanymi akcjami. Z ankiety przeprowadzonej przez firmę Sophos wynika, że 30% respondentów bardzo poważnie rozważa odejście z Facebooka w związku z obawami o prywatność. Kolejne 30% dopuszcza taką możliwość, a 16% już to zrobiło. Tylko 24% ankietowanych stwierdziło, że tego nie zrobi lub raczej nie zrobi.

W ankiecie Sophos wzięło udział 1588 osób, ale była to grupa raczej zainteresowana bezpieczeństwem. Mimo to Facebook ma się czym przejmować. Sophos zauważa też, że fraza "delete Facebook account" zyskuje na popularności w Google, a kampanie takie, jak "Quit Facebook Day" przyczyniają się do promowania ostrożnego podejścia do swoich danych, któremu jest nie po drodze z polityką popularnego serwisu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *