Facebook uprości ustawienia prywatności, w tym zarządzanie zewnętrznymi usługami. Zapowiedział to CEO Facebooka Mark Zuckerberg w artykule w The Washington Post. Podobne zapowiedzi padły już z ust innych przedstawicieli serwisu, a z ankiety firmy Sophos wynika, że wielu użytkowników Facebooka rozważa skasowanie konta.
Najpopularniejszy serwis społecznościowy był ostatnio celem wielu krytyków. Za zbyt lekkomyślne podejście do prywatności skrytykowali go m.in. amerykańscy senatorowie oraz przedstawiciele europejskich urzędów odpowiedzialnych za ochronę danych. Sygnał płynący z tej krytyki był taki, że Facebook udostępnia zbyt wiele danych bez wyraźnej zgody użytkownika. Poza tym obawy dotyczą tego, w jaki sposób Facebook przekazuje dane innym firmom.
Dziś na łamach The Washington Post pojawił się tekst autorstwa szefa Facebooka Marka Zuckerberga pt. From Facebook, answering privacy concerns with new settings. Jest w nim wiele deklaracji mówiących o tym, jak postępowy i przyjazny użytkownikowi jest Facebook. Warto z tekstu wyłuszczyć bardziej konkretne zapowiedzi i opinie.
Kilka dni przed ukazaniem się tekstu w The Washington Post inni przedstawiciele Facebooka zapowiadali zmiany w zakresie prywatności. Wspominaliśmy o tym w DI.
Czyżby Facebook przestraszył się tego, że 31 maja część użytkowników może opuścić Facebooka w proteście przeciwko lekceważeniu prywatności? Trudno powiedzieć. Przedstawiciele Facebooka mówią, że prace nad nowymi rozwiązaniami trwają od wielu tygodni i są wynikiem wsłuchiwania się w opinie użytkowników.
Facebook może się jednak obawiać ucieczki użytkowników, niekoniecznie w związku z zorganizowanymi akcjami. Z ankiety przeprowadzonej przez firmę Sophos wynika, że 30% respondentów bardzo poważnie rozważa odejście z Facebooka w związku z obawami o prywatność. Kolejne 30% dopuszcza taką możliwość, a 16% już to zrobiło. Tylko 24% ankietowanych stwierdziło, że tego nie zrobi lub raczej nie zrobi.
W ankiecie Sophos wzięło udział 1588 osób, ale była to grupa raczej zainteresowana bezpieczeństwem. Mimo to Facebook ma się czym przejmować. Sophos zauważa też, że fraza "delete Facebook account" zyskuje na popularności w Google, a kampanie takie, jak "Quit Facebook Day" przyczyniają się do promowania ostrożnego podejścia do swoich danych, któremu jest nie po drodze z polityką popularnego serwisu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|