Facebook przygotowuje usługę lokalizacji, którą być może wykorzystają marketerzy. Chodzi o usługę informowania o przebywaniu w określonych miejscach np. restauracjach McDonalda - donosi Advertising Age.
reklama
W marcu wspominaliśmy o zmianach w polityce prywatności Facebooka, która była zorientowana na usługi lokalizacyjne. Przedstawiciele Facebooka otwarcie przyznawali, że chcą zrobić coś nowego w obszarze lokalizacji. Spodziewano się, że nowa usługa zostanie przedstawiona na konferencji F8, ale tak się nie stało.
Teraz informacje o planowanych usługach przynosi serwis Advertising Age. Czytamy w nim, że Facebook ma umożliwić publikowanie danych o położeniu w aktualizacji statusu. Co więcej, McDonald's ma pracować nad aplikacją dla Facebooka, która umożliwi "meldowanie się" w jego restauracjach. Obok statusów mają się znajdować informacje o posiłkach.
Advertising Age twierdzi, że McDonald's nie będzie sam i inne firmy przygotowują już kampanie bazujące na lokalizacji, które mają związek z oczekiwaną funkcją. Niewykluczone, że za jakiś czas możliwe będzie "meldowanie się" w różnych punktach sprzedaży detalicznej.
Przedstawiciele Facebooka nie zaprzeczają, że mają zamiar uruchomić nowe produkty. Nie mówią jednak o szczegółach i możliwych sposobach monetyzacji usługi (źródło: Emily Bryson York, McDonald's to Use Facebook's Upcoming Location Feature).
W tej chwili trudno oceniać plany Facebooka, bo zbyt mało wiadomo. Pojawiają się już jednak porównania do innych usług lokalizacyjnych, takich jak Gowalla lub Foursquare. One również umożliwiają "meldowanie się" w określonych miejscach, co oznacza coś więcej niż tylko informowanie o położeniu. Niestety Gowalla nie skorzysta z tego, że była na rynku pierwsza. Jeśli gigant taki, jak Facebook, wchodzi na rozwijający się rynek, od razu jest na nim najważniejszy. Czy ktoś może mu zagrozić?
Google wcześniej wypuściła usługę Współrzędne Google (znaną także jako Google Latitude). TechCrunch zauważa, że ma ona 3 mln użytkowników, a przynajmniej takie dane podała Google na konferencji Web 2.0 Expo.
Współrzędne Google niewątpliwie żyją. Cieszą się większą popularnością niż Foursquare (1 mln użytkowników) oraz MyTown (2 mln). Ze Współrzędnych Google korzysta 10% użytkowników urządzeń z Androidem. Co czwarty z nich ma... zero znajomych, co może świadczyć o ostrożnym podejściu do usługi.
Najlepsze jest jednak to, że Google także planuje funkcję "meldowania się" i ma zamiar stworzyć nawet historię położenia użytkownika (źródło: Google Latitude Has 3 Million Active Users, Check-Ins Likely On The Way).
To wszystko może oznaczać, że już niebawem prywatność wielu internautów zostanie wystawiona na wielką próbę. Wpadki (takie jak ta z podglądaniem czatów) nigdy nie są wykluczone.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|