Przeciętny koszt wytworzenia jednego z 6 modeli najnowszego wynalazku Apple - tabletu iPada - jest o połowę mniejszy od jego ceny rynkowej. Czy to oznacza, że konsumenci płacą tak naprawdę za dwa iPady, otrzymując jeden?
reklama
Według analityków z firmy researchowej ISuppli komponenty użyte do produkcji najtańszego modelu iPada kosztują 260 dolarów. W cenie zawarty jest koszt dotykowego ekranu ok. 95 dolarów oraz procesor zaprojektowany przez Apple i wykonany przez Samsung Electronics warty ok. 27 dolarów.
To właśnie wrażliwy na dotyk, specjalnie zaprojektowany na potrzeby tabletu, monitor jest najdroższym elementem iPadu. Charakterystyczna, designerska obudowa kosztuje ok. 10,5 dolara. W rezultacie koszt wytworzenia urządzenia stanowi 52 proc. jego ceny rynkowej. Podobna proporcja występuje w przypadku najdroższej wersji iPada - 64 GB. Sprzedawany jest on w cenie 699 dolarów, a według szacunków iSuppli cena jego wytworzenia wynosi ok. 350 dolarów.
Czy to oznacza, że pozostałe 50 proc. trafia do firmy Steve Jobsa? Niekoniecznie. Jak twierdzi główny koordynator akcji przeprowadzonej przez ISuppli, analityk Andrew Rassweiler, ok. 40 proc. rynkowej ceny iPadu jest przeznaczone na to, by dotykowy monitor i składniki interfejsu połączyć w całość, tak by każdy konsument był zadowolony z użytkowania tabletu.
Więcej w Forsal.pl w tekście pt. Koszt wytworzenia jednego iPada to tylko połowa jego ceny rynkowej.
KK/Bloomberg
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|