Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nasza Klasa idzie za ciosem. Będzie bezpieczniej

19-10-2009, 20:16

Nasza Klasa w ramach działań w zakresie poprawy bezpieczeństwa swoich użytkowników, wprowadziła nowy dział w serwisie - "Bezpieczeństwo". Głównym zadaniem  podstrony jest zapoznawanie użytkowników z podstawowymi zagadnieniami zapewniającymi bezpieczne korzystanie z sieci i samego serwisu Nasza-Klasa.pl.

To kolejne działania Naszej Klasy w kierunku poprawy bezpieczeństwa użytkowników po niedawno wprowadzonym filtrze rodzinnym, o którym pisaliśmy kilka dni temu.

Dział "Bezpieczeństwo" składa się z czterech podstawowych części adresowanych do: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz całych rodzin. Dzieci poprzez przyjazną formę komiksu dowiedzą się, na jakie niebezpieczeństwa narażają się podczas korzystania z internetu oraz jak stosować zasadę ograniczonego zaufania wobec poznawanych w internecie osób. Specjalnie dla nich przygotowano komiks "Co czai się w sieci?".

Młodzież, która nie zawsze jeszcze wie, jak się zachować, też znajdzie dla siebie kilkanaście cennych rad dotyczących bezpieczeństwa i dobrych praktyk podczas korzystania z sieci.

Bezpieczeństwo w Nasza-klasa.pl fragment strony
fot. nk - Bezpieczeństwo w Nasza-klasa.pl fragment strony
Dla rodziców przewidziano sekcję traktującą o bezpieczeństwie nieco inaczej. Przygotowano kilka porad, które mają pomóc ochronić dzieci przed czyhającymi na nie niebezpieczeństwami. Skupiono się także na ochronie zdrowia najmłodszych. Każdy rodzic może zapoznać się z sekcją "kącik komputerowy dla dziecka", w którym dowie się, jak przygotować stanowisko komputerowe, bezpieczne dla zdrowia dzieci.

Zakładka "Bezpieczeństwo" zawiera także element wspólny dla wszystkich grup wiekowych, ciekawą inicjatywę - "Umowę lodówkową", formę umowy cywilnoprawnej między rodzicem a dzieckiem, która ma na celu ukazanie praw i obowiązków każdej ze stron. Dziecko deklaruje m.in. liczbę godzin, które spędza przed komputerem, a rodzic m.in. to, że zawsze znajdzie czas na rozmowę z dzieckiem o jego problemach.

W ramach nowej sekcji Nasza Klasa można także wziąć udział w trwającym konkursie "Żeby internet był bezpieczny", a także pobrać "Bezpieczny plan lekcji".

Na serwisach internetowych, a w szczególności serwisach społecznościowych o dużym zasięgu i szerokim przedziale wiekowym, ciąży odpowiedzialność dbania o bezpieczeństwo użytkowników. Nie tylko w podstawowym zakresie ochrony danych i polityki bezpieczeństwa, ale także pod względem edukacyjnym.

- Bezpieczeństwo w sieci zależy nie tylko od twórców stron, ale również od samych użytkowników. W moim odczuciu dotyczy to zwłaszcza witryn społecznościowych, w których zgłaszając nadużycia czy pomagając znajomym, możemy się przyczynić do wzrostu poziomu bezpieczeństwa całej społeczności. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się kłaść mocy akcent na ten aspekt korzystania z sieci w ogóle. Rolą największej polskiej społeczności jest wspieranie wszystkich osób zainteresowanych edukacją w tym zakresie - powiedział Dziennikowi Internautów Dominik Kaznowski, pełnomocnik Zarządu ds. Marketingu i Public Relations w Nasza-Klasa Sp. z o.o.

Dziennik Internautów popiera wszelkie działania, które zmierzają do poprawy bezpieczeństwa użytkowników internetu, a w szczególności te, które uczą zapobiegać zagrożeniom, szczególnie tam, gdzie internautów jest najwięcej.

Nasza-Klasa i Dziennik Internautów, widząc wspólny cel w zwiększaniu świadomości użytkowników internetu o bezpieczeństwie w internecie, rozpoczynają współpracę, której pierwszym owocem jest wzajemny patronat nad działem wiadomości DI "Bezpieczeństwo" oraz nową sekcją Naszej-Klasy o tej samej nazwie.

Zapraszamy do nowego działu Naszej-Klasy - "Bezpieczeństwo".


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *