Przejście na otwarty format ebooków ma sprawić, że Sony zyska przewagę nad głównym konkurentem - firmą Amazon i jej czytnikiem Kindle.
Książki elektroniczne to wciąż bardziej nowinka technologiczna niż zakupowy hit sezonu. Oferowane na rynku urządzenia (najpopularniejszym jest Kindle sprzedawany przez Amazon) wciąż dalekie są od doskonałości, a i ich cena nie zachęca do zakupu (najnowszy model czytnika Kindle z wyświetlaczem 6 cali kosztuje 299 dolarów, wersja z wyświetlaczem 9,7 cali kosztuje 489 dolarów).
Wcześniej jednak - w 2006 roku - na rynku pojawił się Reader firmy Sony. Nie zdobył on jednak takiej popularności, jak Kindle. Dlatego też firma postanowiła dokonać zasadniczych zmian w swej ofercie. Do końca roku przejdzie ona na otwarty format ePUB. Dzięki temu Reader będzie w stanie odczytywać książki w różnych formatach. Zmiana dotknie także eBook Store, w którym utwory dostępne będą w otwartym formacie.
Standard ten został stworzony dzięki współpracy przeszło 60 podmiotów i zaakceptowany przez International Digital Publishing Forum. Już teraz spora grupa wydawców publikuje książki w tym właśnie formacie.
Zdaniem przedstawicieli firmy Sony stosowane obecnie formaty, chroniące utwory przed kopiowaniem i wgrywaniem na dowolne urządzenia, skutecznie ograniczają konkurencję na rynku i jego wzrost. Steve Haber, szef działu zajmującego się Readerem i ebookami, dodał, że konsumenci nie powinni sobie zawracać głowy zastanawianiem się, z których sklepów mogą skorzystać, mając określone urządzenie.
Pod koniec miesiąca na rynku pojawią się dwa nowe modele czytników Sony - Reader Pocket Edition (w cenie 199 dolarów) oraz Reader Touch Edition (za 299 dolarów). Oba umożliwiać będą czytanie książek w formatach ePUB oraz PDF.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|