Youtube, Google, Facebook oraz sex to najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe podczas surfowania przez dzieci po bezkresie internetu, wynika z raportu firmy Symantec.
reklama
Symantec przedstawił wyniki badania opartego o dane z programu OnlineFamily.Norton zainstalowanego na domowych komputerach, do którego dostęp mają dzieci. Aplikacja ta ma na celu monitorowanie zachowań naszych pociech online i rejestrowanie wszelkich prób wchodzenia na niedozwolone strony, podawania fałszywej daty urodzenia na stronach wymagających takiej formy potwierdzenia czy też przekraczanie czasu spędzanego przy komputerze.
Wszelkie tego typu pogwałcenia domowego regulaminu, na pieczy którego stoi OnlineFamily.Norton, zostają potem przedstawione do wglądu rodzicom. A jest co oglądać.
Symantec naliczył w sumie ponad 90 milionów tzw. teachable moments, czyli okazji do uświadomienia dziecka o zagrożeniach, jakie je czekają przy danej aktywności. Oczywiście wiadomo, że program komputerowy nie zastąpi prawdziwej rozmowy rodzica z dzieckiem, ale wspomniane momenty, wyłapane przez aplikację, dają okazję do niej. Może to pomóc dziecku w rozróżnieniu i zauważeniu niewłaściwych zachowań, a rodzicom daje szansę na rozpoczęcie nierzadko kłopotliwej, acz niezbędnej rozmowy wychowawczej.
Symantec skupiło się na badaniu dzieci w wieku 8-13 lat, ponieważ to one są najbardziej podatne na to, co widzą w internecie. Według Marian Merritt z Symantec rodzicom wydaje się, że najgorszego dzieci uczą się w szkole od rówieśników. Badanie firmy ma jednak na celu pokazanie, że nawet w domowym zaciszu można natrafić na niewłaściwe treści.
Pierwsza dziesiątka najczęściej wyszukiwanych ostatnio słów i fraz przez dzieci to według OnlineFamily.Norton:
Lista 100 najczęściej wyszukiwanych fraz znajduje się na stronie Symantec.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|