Nad projektem, który może zachęcić do kupowania muzyki w całych albumach a nie jako pojedyncze utwory, pracuje firma Apple - donosi Financial Times. Jeśli projekt osiągnie sukces, to wytwórnie nagraniowe mogą liczyć na większe wpływy ze sprzedaży muzyki w formie cyfrowej.
reklama
Nie od dziś wiadomo, że sprzedaż całych albumów jest dla przemysłu nagraniowego bardziej opłacalna. Dzięki temu nabywca płaci nie tylko za promowane w mediach hity, ale również za inne piosenki, których może nigdy by nie kupił.
Sprzedaż muzyki na fizycznych nośnikach jest wypierana przez sprzedaż online, a to oznacza, że użytkownicy coraz częściej płacą tylko za pojedyncze piosenki. Przychody wytwórni z tego powodu spadają. Wygląda na to, że chcą one to zmienić wraz z Apple.
Financial Times, powołując się na własne źródła, podał, że w projekcie mającym na celu wskrzeszenie albumu uczestniczą EMI, Sony Music, Warner Music oraz Universal Music Group. Projekt nosi nazwę "Cocktail" i może ruszyć we wrześniu. Osoby, które ujawniły te informacje dla FT, opisują projekt w takich słowach:
– Chodzi o odtworzenie okresu rozkwitu albumu, kiedy mogłeś siedzieć z przyjaciółmi, patrzeć na okładkę, słuchając muzyki (…) Nie chodzi tylko o garść PDF-ów.
Według informacji FT w skład albumu mają wchodzić nie tylko informacje z książeczki dołączanej do płyty, ale także teledyski oraz dzwonki na komórkę. Wszystko ma być dostarczone w postaci ujednoliconego pakietu oprogramowania. Klienci będą mogli odtwarzać piosenki z interaktywnej książki, bez potrzeby odwiedzania iTunes.
FT zauważa, że Apple planuje w przyszłości udostępnienie komputera z ekranem dotykowym o przekątnej 10 cali. Ma się on łączyć z internetem podobnie jak iPod Touch. Można się domyślać, że projekt "Cocktail" ma coś wspólnego z tym urządzeniem.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*