Wydatki na żywność, stałe opłaty, leki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby to dziedziny życia, w których polscy internauci najbardziej odczuwają skutki kryzysu finansowego – wynika z raportu „Finanse i plany finansowe internautów, marzec-kwiecień 2009”, opracowanego przez Gemius.
reklama
Jak podaje Gemius, kryzys dotyka co trzeciego dorosłego użytkownika sieci. Konsekwencje sytuacji gospodarczej częściej zauważają kobiety (34%) niż mężczyźni (28%).
Dziedziny życia, w których zdaniem internautów odczuwalne są skutki kryzysu finansowego, to najczęściej wydatki na żywność, stałe opłaty, leki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby. 24% badanych narzekało na wzrost tych wydatków, będąc zmuszonymi m.in. do wyboru tańszych produktów.
Odczuwający skutki kryzysu internauci wskazywali na pogorszenie sytuacji w firmie czy branży, w której pracują oraz uskarżali się na problemy ze znalezieniem pracy, przypadki obniżenia zarobków czy problemy z wypłatą. Ponadto sygnalizowali konieczność zrezygnowania z przyjemności, takich jak wycieczki, sprzęt elektroniczny, samochody itp.
Internauci różnie postrzegają swoją przyszłość finansową. Jedna czwarta z nich przewiduje, że pod koniec 2009 roku ich sytuacja będzie lepsza niż obecnie, jedna piąta sądzi odwrotnie. Natomiast 22% badanych nie wierzy w zmianę ich sytuacji ekonomicznej.
Mężczyźni z większym optymizmem postrzegają swoją przyszłość finansową niż kobiety. Pozytywnie myślenie w tej kwestii charakteryzuje również osoby w wieku 18-34 lat. Największymi pesymistami są internauci w wieku 45 lat i więcej – jedna trzecia (34%) z nich uważa, że ich sytuacja finansowa ulegnie pogorszeniu, a jedynie co szósty (16%) sądzi, iż ulegnie ona polepszeniu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*