Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Microsoft: pierwszy w historii spadek wyników sprzedaży

27-04-2009, 13:25

Raport finansowy Microsoftu przedstawia 32-procentowy spadek zysków netto w stosunku do roku poprzedniego, w tym 15-procentowy ze sprzedaży Windowsa.

Producent Windowsa w I kwartale kalendarzowym (III kwartał obrachunkowy) zarobił na czysto blisko 3 mld dolarów, czyli 33 centy za akcję (rok temu 4,4 mld dolarów/ 47 centów na akcję). Sprzedaż Microsoftu w pierwszych trzech miesiącach spadła o 6% z porównaniu z rokiem poprzednim do 13,6 mld dolarów, przy oczekiwanym wyniku 14,1 mld dolarów.

Analitycy IDC podają, że sprzedaż komputerów spadła o 7,1%, co jest równoznaczne ze spadkiem zapotrzebowania na system operacyjny Windows Vista i pakiet Microsoft Office. Przy tym póki co nie przewidują oni poprawy w kolejnym kwartale.

Przypomnijmy, że w styczniu 2009 Microsoft został zmuszony do pierwszych w jego historii grupowych zwolnień. Ogłoszono wówczas zamiar likwidacji do połowy 2010 r. 5 tys. etatów, czyli 5% całej siły roboczej Microsoftu. Pozwoli to oszczędzić rocznie 1,5 mld dolarów.

Pomimo niepokojących wieści inwestorzy w miarę dobrze przyjęli sprawozdanie kwartalne Microsoftu. Akcjonariusze pokładają zaufanie w ogłoszonym przez spółkę programie cięcia kosztów, oczekując poprawy wyników.

Duże nadzieje pokłada sam Microsoft w nowym Windowsie 7, który póki co zebrał pochlebne opinie. Dodatkowo Microsoft pracuje nad kolejnym wcieleniem swojej wyszukiwarki o nazwie Kumo. Prace nad jej ulepszaniem mają zakończyć się w czerwcu, na kiedy to przewidziano ofensywną akcję reklamową, na którą już do tej pory przeznaczono ok. 80-100 mln dolarów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Microsoft



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR