Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

46% wszystkich miłośników gier komputerowych to kobiety w wieku 25 lat i powyżej. Zagorzali fani tego typu rozrywki preferują granie w godzinach największej oglądalności - takie wnioski wynikają z badań przeprowadzonych na grupie 17 tys. amerykańskich gospodarstw domowych przez firmę Nielsen Company.

robot sprzątający

reklama


Oprócz pomiaru samej aktywności telewizji, badane były również inne urządzenia podłączone do TV.

Kluczowe wnioski wynikające z raportu:

  • Bardziej zaawansowane konsole do gier, jak PlayStation 3 czy Xbox 360, przyciągają więcej amatorów, którzy niechętnie oglądają TV w godzinach największej oglądalności.
  • PlayStation 2 nadal wykazuje tendencję spadkową. Przewiduje się, że koniec 2009 roku w USA będzie kresem popularności tejże konsoli.
  • Kobiety powyżej 25 lat stanowią największy odsetek preferujących gry komputerowe, licząc 46,2% wszystkich graczy oraz 54,6% pod względem czasu poświęconego na grę w grudniu 2008 roku.
  • Badani najchętniej wybierali gry karciane firmy Microsoft z Solitare na czele, osiągając poziom 17 mln graczy w samym tylko miesiącu grudniu 2008.

Z pomiarów wynika, że konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360 są używane przez zagorzałych graczy. Oglądalność TV przez użytkowników tych dwóch konsoli jest odpowiednio średnia oraz niewielka. Użytkownicy PS3 są starsi od używających innych konsoli. Najaktywniejsi gracze to chłopcy w wieku 12-17 lat, wychowujący się w domach o dochodach powyżej 75 tys. USD.

Konsole można podzielić na trzy grupy. Do pierwszej z nich należą konsole PS3 oraz Xbox 360, ponieważ były one procentowo najczęściej używane (parametr Active User), również na przestrzeni dni oraz pod względem rozpoczętych sesji.

Do drugiej kategorii można zaliczyć konsole PS2 oraz Xbox. Gracze używali tych urządzeń raz w tygodniu, zwykle dłużej niż godzinę. Przy tym liczba rozpoczętych sesji była podobna, jak w pierwszej grupie.

Ostatnia z grup zawiera konsole Wii oraz GameCube. Właściciele tych konsol wykazywali najmniejsze zainteresowanie grami, w większości używając ich raz w tygodniu po kilkanaście minut i rozpoczynając najmniej sesji.

Dodatkowo zaobserwowano, że pierwsza oraz ostatnia z opisanych grup najrzadziej oglądała telewizję, zaś gracze konsoli PS2 oraz Xbox - najczęściej.

Użytkowanie konsoli w grudniu 2008
fot. - Użytkowanie konsoli w grudniu 2008
Aby zmierzyć oglądalność telewizji, wzięto pod uwagę grających na konsolach PS oraz Xbox, w wieku 18-24 lat w rodzinach o zarobkach powyżej 75 tys. USD. W grupie tej największe użycie konsoli przypadało między 15 a 22 godziną. Najpopularniejsza w tym okresie była PS3. Na wykresie widać, że o godzinie 17 następuje nagły spadek aktywności graczy.

W badanej grupie 30 oglądanych przez sieć programów konsolowi gracze poświęcali im czas poza godzinami największej oglądalności. Najchętniej oglądano TV w weekendowe popołudnia oraz w godzinach późnych. Odwrotnie było w telewizji kablowej, tutaj 17% z najbardziej lubianych programów oglądanych było w godzinach największej oglądalności.

Użycie konsol procentowo od stycznia 2008 do stycznia 2009
fot. - Użycie konsol procentowo od stycznia 2008 do stycznia 2009
Patrząc pod kątem używania konsoli na przestrzeni od stycznia 2008 do styczna 2009 roku, widać, że PlayStation 2 cieszy się największa popularnością, chociaż razem z PS3 wykazuje tendencję malejącą w ciągu roku.

Poza użytkowaniem gier wideo badane były preferencje odnośnie gier na PC w grudniu ubiegłego roku. Badaniem objęto 184 tysięcy komputerów osobistych. Wyniki wskazują, iż największą grupą osób grających na PC-tach są kobiety w wieku pomiędzy 25 a 54 rokiem życia, stanowią one 29% ogółu graczy. Mężczyźni w tym samym przedziale wiekowym stanowią 20% graczy.

Jeśli chodzi o tytuły gier oraz liczbę grających w nie osób, widać, że osoby w przedziale wiekowym 25-54 preferują Solitare, poświęcając tej grze po 30 minut przez 5 dni. Największą grupę preferującą tę formę rozrywki stanowią ludzie rasy białej, w której mężczyźni zajmują stanowiska menedżerskie, zaś kobiety są gospodyniami domowymi bądź pracują w administracji.

Pod względem czasu poświęconego grom na komputery PC zwyciężył IL-2 Sturomovik 1946. Grało w niego prawie 7 tys. badanych. Z kolei World of Warcraft zyskał 1,2 mln graczy w Stanach. Poświęcili oni na tę grę tygodniowo 744 minut.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Nielsen



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag gry wideotag gry komputerowetag badania