Doczekaliśmy się. Ministerstwo Finansów zrezygnowało z wymogu posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego, by móc przez internet przesłać zeznanie podatkowe.
Na korzystne dla podatników zmiany musieliśmy sporo czekać. W grudniowej nowelizacji ordynacji podatkowej nie znalazły się rozwiązania, na jakie czekaliśmy, czyli zmiana procedury składania zeznania rocznego przez internet. Ministerstwo Finansów dojrzało jednak do tego, by ułatwić nam życie.
Od 1 marca każdy podatnik może złożyć PIT-37 drogą elektroniczną bez konieczności posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Resort finansów poinformował także, na jakiej podstawie weryfikowana będzie prawdziwość składanych zeznań - będą to imię, nazwisko, data urodzenia, numery NIP oraz PESEL, a także wysokość osiągniętego w 2007 roku przychodu.
Podczas elektronicznego składania zeznania podatnik otrzyma numer referencyjny, na podstawie którego wydane zostanie urzędowe potwierdzenie przyjęcia zeznania - informuje Gazeta Prawna.
Ministerstwo poinformowało także, że osoby, które kupiły bezpieczne podpisy elektroniczne, by móc elektronicznie rozliczyć się z urzędem skarbowym, nie mogą liczyć na zwrot poniesionych kosztów. Resort uzasadnił, że podpis ten służy także do kontaktów z innymi instytucjami. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, planowana jest także akcja informacyjna.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*